شناسهٔ خبر: 57504206 - سرویس سیاسی
منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

علیرضابیگی: اصول قانون اساسی نادیده گرفته شده است

نماینده تبریز می‌گوید: باید نشان دهیم که به واقع به آراء و خواسته مردم، اعتناء داریم. اگر این موضوع و حق مسلم امکان بروز و ظهور پیدا نکند، ما کماکان شاهد عدم‌احساس مسئولیت و مشارکت مردم در اداره کشور خواهیم بود و طبیعتاً زبان بیگانه به روی ما دراز خواهد بود و ما در تامین منافع ملی خود با مشکل مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: چندی پیش محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه گفته بود تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش‌رو مخصوصاً در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری به عنوان دور رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد. حال اینکه نوسازی نظام حکمرانی چه مولفه‌هایی دارد و اینکه مسئولان به چه رویکرد‌هایی باید توجه کنند، سوالی است که به ذهن‌ها متبادر می‌شود.

احمد علیرضابیگی در همین رابطه به رویداد۲۴ می‌گوید: تعریف بازگشت به مردم مشخص است. معتقدم برای بازگشت به آنچه رخ داده، هنوز هم دیر نیست؛ به عبارتی ما امکان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و حق آن‌ها را به رسمیت بشناسیم، همچنین حق اعتراض را به رسمیت بشناسیم. قانون اساسی ما، قانون مترقی و پیشرفته است و آنچه رخ داده به واسطه نادیده گرفته شدن اصول قانون اساسی بوده است و هرچقدر زودتر از این خسارت برگردیم، منفعت کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: باید نشان دهیم که به واقع به آرا و خواسته مردم، اعتناء داریم. اگر این موضوع و حق مسلم امکان بروز و ظهور پیدا نکند، ما کماکان شاهد عدم‌احساس مسئولیت و مشارکت مردم در اداره کشور خواهیم بود و طبیعتاً زبان بیگانه به روی ما دراز خواهد بود و ما در تامین منافع ملی خود با مشکل مواجه خواهیم شد. الان تمام ادعا‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در جهان صورت می‌گیرد، به واسطه همین احساس ضعفی است که پیش آمده و ما باید بتوانیم جواب دنیا را با پشتوانه قوی مردمی بدهیم. تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد، ما در موضع ضعف قرار داریم و مرتب دچار خسران و خسارت خواهیم شد.

علیرضابیگی می‌گوید: بازگشت به مردم امکان‌پذیر است، اما مسئله این است که آیا این اراده وجود دارد یا خیر؟ اگر ما به توسعه و تعالی کشور فکر می‌کنیم، اگر به پایداری و استمرار راه شهدا و انقلاب اسلامی می‌اندیشیم و اگر در قبال این همه زحماتی که به پای درخت تناور جمهوری اسلامی ایران ریخته شده، اهمیت می‌دهیم بایستی این کار‌ها صورت گیرد، مگر اینکه چنین اراده‌ای وجود نداشته باشد.