شناسهٔ خبر: 55529756 - سرویس بین‌الملل
منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش گروه های فلسطینی در پی حمله رژیم صهیونیستی به نابلس

گروه‌های فلسطینی در پی حمله جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیست به نابلس و شهادت «ابراهیم النابلسی» و «اسلام صبوح»، از فرماندهان «کتائب شهداء الاقصی» وابسته به جنبش فتح، واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه‌های مقاومت فلسطینی در محکومیت حمله امروز (سه‌شنبه) رژیم اشغالگر به نابلس و شهادت چند فلسطینی از جمله «ابراهیم النابلسی» و «اسلام صبوح»، از فرماندهان «کتائب شهداء الاقصی» وابسته به جنبش فتح، بیانیه صادر کردند.
 
جنبش مقاومت اسلامی «حماس»
جنبش مقاومت اسلامی، «حماس»، در بیانیه خود اعلام کرد که: «در سوگ شهادت ابراهیم النابلسی و اسلام صبوح که در حمله به شهر نابلس در کرانه باختری توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، عزادار است.»
 
در این بیانیه آمده است: «قتل عام وحشیانه رژیم صهیونیستی، منجر به مجروح شدن بیش از 40 فلسطینی و کشته شدن جمال طه، نوجوان فلسطینی شد.»
 
حماس ضمن درود بر شهدای فلسطین، تاکید کرد که مردم فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت می کنند و به این جنایت شنیع پاسخ خواهند داد.

گروه‌های مقاومت مردمی
گروه‌های مقاومت مردمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جوانان فلسطینی در نابلس، اظهار داشت: خون شهدای فرمانده و همه شهدا به هدر نخواهد رفت و مسیر آزادسازی و بازگشت را برای همه انقلابیون و مجاهدان و آزادگان ترسیم خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: مسیر مقاومت به عنوان تنها مسیر و تعبیر حقیقی از واقعیت ما در سایه اشغال و تروریسم صهیونیستی باقی خواهد ماند.  

گروه‌های مقاومت مردمی تاکیدکردند: جنایات دشمن صهیونیستی در کرانه، غزه و قدس هرگز موفق نخواهد شد اراده مجاهدان ما را بشکند و شعله مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی و ریشه کن شدن آن از سرزمین مبارکمان  شعله‌ور خواهد ماند.

جنبش جهاد اسلامی
جنبش جهاد اسلامی در فلسطین امروز سه شنبه تاکیدکرد: رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود در حق ملت ما در این سرزمین مبارک ادامه می‌دهد و با حمله به نابلس مرتکب حماقت جدیدی شده است.

«طارق عزالدین» سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در این باره گفت: از امروز به بعد هیچ عذری از هیچ کس پذیرفته نیست. آنچه در نابلس اتفاق می‌افتد کوه آتشی است که نشان می‌دهد اشغالگران ملت و مقاومت ما را ترک نخواهند کرد و به جنایات خود به وحشیانه‌ترین شکل خود ادامه می‌دهند.

وی تاکیدکرد: آنچه در نابلس رخ می‌دهد، نیازمند یک انقلاب مردمی و نظامی در همه فلسطین است و ملت ما باید برای لگام زدن به دشمن در کنار مقاومت بایستند.