شناسهٔ خبر: 55246260 - سرویس سیاسی
منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

حاشیه‌های یامین‌پور تمامی ندارد: محکومیت قطعی به اتهام توهین

صاحب‌خبر -

وحید یامین‌پور معاون تندروی جوانان وزارت ورزش و جوانان که به رفتارهای شاذ معروف است به‌تازگی در دادگاه تجدیدنظر به اتهام توهین محکوم شد.

او در روزهای اخیر در سخنانی جلف گفته بود: «می گویند روسری را آزاد کن، اما او به برداشتن روسری اکتفا نمی کند؛ الان روسری را زده روی چوب و روی بلندی ایستاده، فردا شورتش را روی چوب می زند. ویدیوی زیر را خبرگزاری فارس درباره بحث حجاب اجباری منتشر کرده است». [فارس]

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، آقای یامین‌پور که پیشتر مجری صداوسیما بوده سال گذشته به اتهام توهین به عبدالعلی علی عسگری رئیس وقت صداوسیما به پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود و حالا با رد شدن درخواست او برای تجدیدنظر، حکم محکومیتش تایید شده است.

نوع ادبیات و مواضع یامین‌پور که در مقام معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان است، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مورد انتقاد شدید قرار دارد اما به‌نظر می‌رسد که جریان حامی او مانع جابجایی و کنار گذاشتنش از صندلی حساس معاونت جوانان شود.

یامین‌پور از چهره‌های نزدیک به جبهه‌ی پایداری است که در زمان انتصاب به این مقام نیز انتقادهای زیادی به دولت رئیسی شد اما کرسی معاونت جوانان یکی از سهمیه‌های رسیده به این جریان سیاسی بود؛ جایی که احتمالا برای شبکه سازی از جوانان هوادار این جریان استفاده می‌شود.

دادگاه تجدیدنظر در حکم خود درباره‌ی پرونده‌ی توهین یامین‌پور به رییس وقت صداوسیما نوشته که با بررسی اوراق و محتویات پرونده، ختم دادرسی را اعلام کرده که تایید حکم دادگاه اولیه است، یعنی محکومیت یامین‌پور به پرداخت جزای نقدی و تعلیق اجرای آن به مدت دو سال.

یامین‌پور سال‌ها یکی از تندروترین مجری‌های صداوسیما بود که واکنش‌های منفی زیادی را برمی‌انگیخت و با روی کار آمدن دولت رئیسی، با این که نام گزینه‌های معتدل‌تری برای معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح بود اما به این کرسی به او رسید.

انتهای پیام