شناسهٔ خبر: 55097809 - سرویس علمی-فناوری
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

طرح ملی فیبرنوری جایگزین اینترنت فعلی می‌شود

بنابر اعلام وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات، در آینده طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها جایگزین اینترنت فعلی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در آینده طرح جایگزین اینترنت فعلی که طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها است، در شهرستان سرپل ذهاب زودتر شروع خواهد شد که این طرح جایگزین علاوه بر اینترنت پرسرعت، تلفن باکیفیت را نیز به مردم این شهرستان ارائه خواهد داد.

​به گزارش فارس، وی با اشاره به برنامه ریزی‌های ویژه برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در اربعین سال جاری، افزود: زیرساخت‌های ارتباطی این استان تقویت می‌شود تا زوار عتبات عالیات در طول سفر از ارتباط باکیفیتی برخوردار باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: تمام روستاهای فاقد ارتباط و اینترنت تا پایان سال جاری و روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تا نیمه نخست سال آینده به شبکه متصل خواهند شد.

زارع پور با اشاره سفر هیأت دولت و حضور وی به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان سرپل ذهاب، بیان کرد: در این سفر مشکلات شهرستان را از نزدیک احصاء کنیم و نیز مشکلات و مسائل مختلف سرپل ذهاب بصورت مکتوب به رئیس جمهور و هیئت دولت ارائه می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این سفر برای مردم سرپل‌ذهاب منشأ خیر و برکت خواهد بود، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب از مشکلات مردم این منطقه کاسته خواهد شد.

زارع پور خاطر نشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ زیرساخت‌های ارتباطی در سرپل ذهاب خصوصاً در حوزه تلفن ثابت دچار مشکل جدی شد.