شناسهٔ خبر: 55026731 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر اطلاعات:

سفر «بایدن» به منطقه صرفاً برای سخنرانی و توافق نیست

وزیر اطلاعات با اشاره به سفر اخیر بایدن به منطقه گفت: این اقدامات صرفاً یک سخنرانی و توافق نیست، بلکه به معنای تلاش برای بازگشت رسمی آمریکا با محوریت رژیم صهیونیستی به منطقه است.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر با شرایط حساسی در کشور مواجه هستیم، گفت: فرصت مناسبی برای همفکری، همدلی و همراهی سران همه قوا و دستگاه‌های مختلف در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شده است. در این شرایط، انتظارات و توقعاتی در جهت تحول و جهش اقتصادی برای پیشرفت کشور به وجود آمده که در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم و لطف و عنایت الهی به دست می‌آید.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: قطعاً، دشمن این شرایط را نمی‌پسندد، چرا که بیش از ۴۰ سال است، به شکل‌های مختلف، علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توطئه و فتنه کرده است و در قالب کودتا، جنگ، تحریم، فتنه و تهاجم فرهنگی و اشکال مختلف، به کشور ضربه زده است، ولی هیچ‌گاه موفق نشده و تجربیات زیادی از شکست در برابر ملت ایران دارد. هم‌اکنون ده‌ها سرویس اطلاعاتی فعال، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و بودجه این سرویس‌های اطلاعاتی از بودجه کل کشور ما بیشتر است.
خطیب افزود: دشمنان معتقدند و اعتراف می‌کنند که کشور ایران اسلامی، امروز از استحکام و اقتدار و ثبات برخوردار است و اقدامات دشمن در جهت جلوگیری از گسترش و فراگیری انقلاب در منطقه و مهار آن است. بنابراین، دشمنان راه و روش جدیدی را در پیش گرفته‌اند و قصد دارند، شرایطی را ایجاد کنند تا اقتدار کشور را، با گسترش نارضایتی و ناامید کردن مردم نسبت به کارآمدی نظام مخدوش کنند.
وی با اشاره به طرح موسوم به «آبراهام» و عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر اخیر بایدن به منطقه گفت: این اقدامات صرفاً یک سخنرانی و توافق نیست، بلکه به معنای تلاش برای بازگشت رسمی آمریکا با محوریت رژیم صهیونیستی به منطقه است.
وزیر اطلاعات در ادامه اظهار داشت: اکنون که یک دولت انقلابی و مردمی، تصمیم به ایجاد تحولات اساسی در حوزه اقتصاد گرفته است، دشمن تصمیم دارد با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف، مسائل اقتصادی کشور را امنیتی کرده و به‌دنبال سوءاستفاده از مطالبات انباشته‌شده مردم است.
وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جلوگیری از مخدوش کردن امنیت روانی مردم و مقابله با جنگ رسانه‌ای گفت: علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و معیشتی، براساس نظرسنجی‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور و براساس اعلام سازمان‌های معتبر جهانی، مردم ایران به آینده امیدوارند و این امر یکی از نقاط قوتی است که باید از آن بهره برد و افقی را ایجاد کرد، تا این نقشه و توطئه دشمن نیز با شکست مواجه شود.
خطیب گفت: دشمن از بیرون و خارج از مرزهای کشور، با اقدام به ترور، تخریب و جنگ سایبری، شرایطی را فراهم کرده تا با تحریک جامعه و افزایش سطح نارضایتی در میان مردم در جهت عدم موفقیت دولت و نظام 
تلاش کنند.
وی با اشاره به تلاش دشمن جهت مخدوش کردن امنیت روانی مردم جامعه گفت: یکی از اقداماتی که دولت با جدیّت به آن توجه دارد، این است که تلاش دشمن در مخدوش کردن امنیت روانی جامعه را خنثی کند و یکی از شعارهای اصلی این دولت، مبارزه با فساد است و یکی از گلوگاه‌های اصلی فساد، رانت‌های کلانی است که با توجیه خدمت و مبارزه با تورم، در قالب ارز ترجیحی و سایر تسهیلات، در اختیار افراد خاصی قرار گرفته است.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: باید با جدیت و قاطعیت با این رانت‌خواران مقابله کرد. این دولت با شجاعت و شهامت اقدامات عملی را در این خصوص انجام داده و به لطف الهی و همراهی و صبر مردم، به این مسیر ادامه می‌دهد.