شناسهٔ خبر: 54861678 - سرویس علمی-فناوری
منبع: سازمان سنجش آموزش کشور | لینک خبر

بازديد وزير علوم از برگزاري ازمون سراسري در کرج/ توزيع متوازن استعدادها با يک عزم فرابخشي امکان‌پذير است

صاحب‌خبر -

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنج شنبه 9 تیر از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، محمدعلی زلفی گل در مورد انتخاب رشته داوطلبان گفت: در زمان حاضر عمدتا انتخاب رشته بر اساس موقعیت اجتماعی و تضمین آینده شغلی صورت می‌گیرد و به همین دلیل توزیع متوازن استعدادها را در بین رشته‌های مختلف نداریم در حالی که این انتخاب باید بر اساس علاقه ذاتی و استعداد دانش آموزان انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: برای توزیع متوازن استعدادها به یک عزم فرابخشی نیاز است یعنی تمام امکانات کشور را برای رفع معضل بیکاری در دستور کار قرار گیرد و دانش آموزان اطمینان داشته باشند هر رشته‌ای را انتخاب کنند شغل مناسبی برای آن وجود دارد و آینده شغلی تضمین شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: در زمان حاضر راهی جز این نیست که بخواهیم برای رشته‌های پرطرفدار کنکور برگزار کنیم. امیدواریم در آینده در یک عزم فرا بخشی شرایطی ایجاد شود که کارورزی، مهارت ورزی و مهارت‌آموزی به معنای واقعی محقق شود که اگر این اتفاق رخ دهد دانشجویان علاوه بر اینکه استعداد کارآفرینی دارند، آمادگی لازم را خواهند داشت که داوطلبان بر اساس علاقه ذاتی و توانمندی خود رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی در مورد اقدامات انجام شده برای کیفیت‌بخشی در برگزاری آزمون سراسری، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در سال جاری تغییر رویه داده و تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه افزایش یافته است و داوطلبان با آرامش بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام/

 

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور