شناسهٔ خبر: 54725307 - سرویس ورزشی
منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون وزیر بودجه فدراسیون کشتی را صفر کرد؛ رئیس فدراسیون کشتی جلسه را ترک کرد

درگیری شدید لفظی پولادگر و دبیر/ پولادگر: شما بودجه مجلس را دریافت کرده‌اید؛ دبیر: اجازه نمی دهم برای کشتی تصمیم غیرکارشناسی بگیرید

در جلسه وزارت ورزش میان معاون وزیر و رئیس فدراسیون کشتی مجادله شدید کلامی در گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز جلسه بررسی بودجه فدراسیون های ورزشی با ریاست محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و در غیاب حمید سجادی وزیسر ورزش و جوانان که به باکو سفر کرده، با حضور تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش برگزار شد.

در این جلسه در این نشست که علاوه بر محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش تعداد دیگری از معاونان وزیر از جمله سینا کلهر، رغبتی و ... حضور داشتند، مشاجره‌ پرسروصدا و عجیبی بین علیرضا دبیر و سیدمحمد پولادگر درگرفت. کار تا جایی بالا گرفت که گفته می‌شود دبیر جلسه را ترک و از امضای تفاهم‌نامه با وزارت ورزش خودداری کرد.

ماجرا اما از آن‌جا آغاز شد که مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت برای دومین سال متوالی بودجه ویژه‌ای برای 28 فدراسیون ورزشی (مازاد بر بودجه فدراسیون‌ها) در نظر گیرد. نام فدراسیون کشتی نیز در لیست بهارستان‌نشینان برای دریافت بودجه قرار گرفت اما گویا این اتفاق به کام معاون قهرمانی وزارت ورزش خوش نیامده و در اقدامی عجیب و سوال‌برانگیز تصمیم گرفت نام فدراسیون کشتی را از ردیف بودجه وزارت ورزش حذف کند!

در این جلسه علیرضا دبیر درباره ساخت و سازهای انجام شده در کشتی و مسابقات متعددی که این رشته در دو بخش آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان قهرمانی قاره و جهان در پیش دارد، توضیح داد و خواستار افزایش بودجه کشتی شد، اما معاون وزیر ورزش با اعلام اینکه شما بودجه مجلس را دریافت کرده‌اید، گفت که بودجه‌ای به فدراسیون کشتی نمی‌دهد، فدراسیونی که بودجه‌اش در سال گذشته 39 میلیارد تومان بوده.

طبق شنیده‌ها پولادگر در جلسه امروز به علیرضا دبیر اعلام کرده با توجه به بودجه 70 میلیاردتومانی که مجلس برای فدراسیون گوش‌شکسته‌ها در نظر گرفته، بودجه قهرمانی این فدراسیون توسط وزارت ورزش صفر شده است!

علیرضا دبیر بعد از آنکه چند بار در مورد وضعیت هزینه‌های کشتی توضیح می‌دهد، خطاب به پولادگر می‌گوید: «شما بیشتر ورزش قهرمانی و کشتی را می‌شناسی یا من که ورزش قهرمانی انجام داده‌ام؟» که معاون وزیر می‌گوید: «من»!

دبیر در ادامه و در حالی که بین او و پولادگر درگیری لفظی شدیدی ایجاد شده بود می‌گوید: نمیگذارم برای کشتی تصمیم غیرکارشناسی بگیرید. وزارت ورزش همیشه در سر کشتی زده و من اجازه این را نمی‌دهم. باید حق کشتی را بدهید. کشتی ورزش اول ایران است و حقش بیشتر از این بودجه‌ای است که سال گذشته گرفته و حالا می‌خواهید همان بودجه را صفر کنید.

گفته می‌شود بحث بین دبیر و پولادگر به‌قدری بالا می‌گیرد که جلسه نیمه‌تمام می‌ماند و دبیر پیش از ترک جلسه، خطاب به پولادگر تاکید می‌کند که به هیچ‌وجه به او اجازه نخواهد داد درخصوص کشتی کشور تصمیم‌گیری کند. رئیس فدراسیون کشتی حتی از امضای تفاهم‌نامه با وزارت ورزش خودداری کرد.

این درحالی است که بودجه ویژه مجلس به هیچ‌عنوان ربطی به بودجه قهرمانی فدراسیون‌های ورزشی ندارد. ضمن این که در لیست مجلسی‌ها برای اختصاص بودجه ویژه به غیر از کشتی نام 27 فدراسیون دیگر هم درج شده اما این که چرا پولادگر تصمیم گرفته بودجه قهرمانی کشتی را صفر کند، جای سوال دارد.

این اتفاقات درحالی رخ داده که در جلسه هفته گذشته که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود، تاکید شد هر دو بودجه (قهرمانی و بودجه ویژه مجلس) به فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی پرداخت خواهد شد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش سال‌هاست با فدراسیون کشتی دچار اختلاف نظر است و دلیل تصمیمات امروزش هم بی‌ارتباط با همین مسائل نیست.

انتهای پیام/