شناسهٔ خبر: 54311490 - سرویس علمی-فناوری
منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

۹+۱ ترفند بی نظیر برای رشد سریع مو

اگرچه ژنتیک نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مو دارد اما چندین عامل دیگر نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 متاسفانه هیچ معجون یا داروی جاویی‌ای وجود ندارد که باعث رشد سریع مو شود اما انجام برخی از اقدامات و رعایت برخی از نکات به شما کمک می‌کند که موهایتان سریع‌تر رشد کند و از سوی دیگر، سالم‌تر بماند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید به رشد سریع موهای خود کمک کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از نکات در ان مورد آشنا شوید.

 

1-مکمل‌های ضروری را مصرف کنید

دو مکمل مفید برای رشد مو، مکمل‌های کلاژن و بیوتین هستند که با تامین مواد مغذی لازم برای مو، سلامت و رشد مو را تقویت می‌کنند. مو از پروتئین کراتینه ساخته شده است که دارای انواع اسید آمینه ازجمله سیستئین، سرین، اسید گلوتامیک، گلیسین و پرولین می‌شود. مکمل‌های کلاژن و بیوتین دارای مقادیر بالایی از این اسیدآمینه‌ها هستند و به همین دلیل از رشد مو پشتیبانی می‌کنند. اگر تصمیم به خرید این مکمل‌ها دارید لازم است بدانید که شما می‌توانید قرص بیوتین و کلاژن را به‌صورت جداگانه با قیمت مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید.

2-پوست سر خود را تمیز و تحریک کنید

اگر به دنبال تقویت رشد مو هستید مهم است از منبع آن شروع کنید: پوست سر. التهاب مزمن پوست سر در اثر استرس اکسیداتیو و بیماری‌های پوست سر مانند درماتیت می‌توانند منجر به ریزش یا نازک شدن مو شود. این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که التهاب باعث بسته شدن فولیکول مو می‌شود، رشد مو را محدود می‌کند و درنهایت، منجر به ریزش مو می‌گردد.

به همین دلیل، مهم است که به‌طور مرتب موی خود را با مواد شوینده ملایم بشویید و همچنین، کف سر خود را ماساژ بدهید. ماساژ پوست سر موجب افزایش گردش خون در این ناحیه می‌شود و درنتیجه، به رساندن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن به فولیکول مو کمک می‌کند.

3-از موی خود در برابر آسیب فیزیکی محافظت کنید

این روش لزوما رشد مو را تحریک نمی‌کند اما از بلندی موی شما محافظت می‌کند. کارهایی مانند پوشاندن مدام مو و برس شدید مو می‌توانند باعث آسیب به مو شوند و باعث شکستگی مو گردند. بنابراین، سعی کنید از انجام چنین کارهایی اجتناب کنید و در کنار آن موی خود را خیلی محکم و تنگ نبندید. همچنین، مهم است از کش موی نرم استفاده کنید.

4-موی خود را مرطوب نگه دارید

2

احتمالا خشک‌ترین منطقه در بدن، موی سر است و اگر می‌خواهید رشد سریع موی خود را تقویت کنید، مهم است که آن را مرطوب نگه دارید. اگر موی شما به‌صورت طبیعی خشک‌تر است، مرطوب نگه داشتن آن ضرورت بیشتری دارد. موی خشک به موی شکننده تبدیل می‌شود و موی شکننده نیز زودتر می‌ریزد. نرم‌کننده، ماسک آبرسان و استفاده از روغن می‌تواند برای مرطوب کردن مو بسیار مفید باشد.

5-از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید

مو نیز مانند سایر مناطق بدن پیر می‌شود. به همین دلیل است که با افزایش سن، مو نازک‌تر می‌شود. علاوه بر این، بالا رفتن سن منجر به کاهش رشد مو می‌شود. یکی از روش‌های موثر در کند کردن روند پیری مو، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند زیرا آن‌ها استرس اکسیداتیو را مدیریت می‌کنند وباعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می‌شوند. به همین دلیل، مهم است که غذاهای سرشار از ویتامین بخورید یا مکمل‌های غنی از مواد مغذی را مصرف کنید. یکی از این مکمل‌های مفید کپسول یا قرص زینک پلاس است که خرید آن از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به خرید هر یک از مواد مغذی به‌صورت جداگانه دارد.

6-هر روز از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید

اگر به دنبال تقویت رشد موی خود هستید، نباید هر روز از سشوار یا اتوی مو استفاده کنید. این ابزارها باعث شکستن پیوندهای هیدروژنی در مو می‌شوند و وقتی این اتفاق برای مو بیش‌ازاندازه رخ دهد به مو آسیب می‌رساند. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده منظم از سشوار یا اتوی مو باعث کاهش رطوبت مو و افزایش شکستگی آن می‌شود.

7-موی خود را به‌صورت منظم کوتاه کنید

3

اصلاح منظم مو در تقویت رشد آن اهمیت بسیار زیادی دارد. درواقع، کوتاه کردن مو مانع از شکستگی مو می‌شود. وقتی مو دوشاخه می‌شود، به‌آرامی، ساقه را از هم جدا می‌کند و درنتیجه باعث شکستگی و رشد کندتر مو می‌شود. بنابراین، بهترین راه برای از بین بردن موهای خشک، کوتاه کردن منظم آن‌هاست.

8-در رنگ کردن موی خود زیاده‌روی نکنید

وقتی موی خود را رنگ می‌کنید درواقع، بافت آن را با مواد شیمیایی تغییر می‌دهید. این فرایند می‌تواند مو را تحت فشار قرار دهد و باعث شکستگی آن شود. با این حال، وقتی تکرار این فرایند را کاهش می‌دهید، مو کمتر دچار شکستگی می‌شود و به نظر می‌رسد که رشد آن سریع‌تر می‌شود.

9-از محصولات حاوی کافئین استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که کافئین می‌تواند باعث افزایش انرژی ما شود اما مطالعات نشان می‌دهند کافئین می‌تواند رشد مو را نیز تقویت کند. بر اساس این مطالعه، کافئین می‌تواند رشد موهای جدید در سطوح مولکولی، سلولی و اندامی را تقویت می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید رشد سریع مو را تجربه کنید از نرم‌کننده یا شامپوی حاوی کافئین استفاده کنید.

10- میزان پروتئین مصرفی خود را بررسی کنید

اگر رژیم غذایی شما بسیار محدودکننده باشد، مو رشد مطلوبی ندارد و ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد. بنابراین، اگر می‌خواهید رشد بهینه موی خود را تقویت کنید، رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف کافی پروتئین را به یاد داشته باشید. به‌طور کلی، متخصصان مصرف 50 گرم پروتئین یا بیشتر را در روز توصیه می‌کنند.

درنهایت، اگرچه قطعا نمی‌توانید یک‌شبه رشد موی خود را تقویت کنید اما داشتن روتین مراقبت از مو به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید موهایتان تا حد امکان سالم است. بنابراین، اگر می‌خواهید رشد موهایتان خوب باشد، مکمل‌های ضروری بدن را مصرف کنید، از استفاده بیش‌ازاندازه از سشوار و اتوی مو اجتناب کنید و موی خود را به‌صورت منظم کوتاه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.