شناسهٔ خبر: 53786047 - سرویس سیاسی
منبع: فردا | لینک خبر

اظهارات چهره های سیاسی در راهپیمایی روز جهانی قدس/ از پیام قالیباف به دولتمردان خیانتکار کشورهای اسلامی تا خط و نشان سردار شریف

راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده مردم در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جواد اوجی وزیر نفت، اسماعیلی وزیر ارشاد، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دیگر هم در راهپیمایی امروز تهران حضور داشتند.

رئیسی: راهپیمایی روز جهانی قدس نماد همبستگی امت اسلامی است

رئیس جمهور آزادی قدس را بر اساس وعده خدا و پیامبر اسلام (ص) حتمی دانست و گفت: این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در جمع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد./منبع: ایسنا

قالیباف: امت اسلامی به باورهای خود در خصوص فلسطین استوار است

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از همینجا به تمام دولتمردان خیانتکار کشورهای اسلامی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند می گویم که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده است.

به گزارس ایسنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد هنوز روحیه وحدت و مبارزه با استکبار در امت اسلامی پابرجاست. امسال دیدیم مجاهدین فلسطینی در قلب تل آویو با اقتدار عملیات انجام دادند و مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند همیشه پشتیبان فلسطین هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: از همینجا به تمام دولتمردان خیانتکار کشورهای اسلامی که به دنبال عادی سازی روابط و حیات سیاسی رژیم صهیونیستی هستند می گویم که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده و این راهپیمایی با شکوه نشانگر استحکام این باور هاست. ان شاءالله هرچه زودتر شاهد آزادی قدس و پیروزی فلسطینی ها خواهیم بود.

محسنی اژه‌ای: فلسطین ثابت کرد که جریان مقاومت زنده است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه امروز(جمعه) در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، گفت: امسال که رژیم صهیونیسمی تلاش می‌کند روابط خودش را با برخی کشورهای مرتجع عادی سازی کند ضرورت بیشتری دارد که همکاری کنیم و هم آوایی با مردم فلسطین داشته باشیم .

وی افزود: طی سالیان سال، مردم فلسطین زیر ظلم و ستم این رژیم جعلی بودند،اما آنها ثابت کردند که جریان مقاومت زنده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی که فلسطینیان همراه با دیگر شیعان جهان به میدان می آیند روحیه ای مضاعف برای حامیان آنها و مبارزان رژیم غاصب اسرائیل ایجاد می شود.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس برای حمایت از فلسطینیان بسیار موثر است، گفت: پیام مردم ایران برای فلسطینیان این است که تا آخر با شما هستیم و به هر نوعی از شما حمایت می کنیم.

 سخنگوی سپاه: هر کشوری جولانگاه ‌صهیونیست‌ها شود سرنوشتش شبیه پایگاه اربیل خواهد بود

گروه استان‌ها- سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه صهیونیست‌ها در نزولی‌ترین شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی به سر می‌برند گفت: هر کسی که با صهیونیست‌ها همکاری و محلی را برای آنان مهیا کند سرنوشتش شبیه پایگاه اربیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف ظهر امروز در سخنرانی مراسم روز جهانی قدس در رشت خطاب به مردم گیلان اظهار داشت: شما مردمانی مومن، امتحان پس داده و پای در رکاب انقلاب اسلامی هستید و با تقدیم بیش از 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هزاران حضور معنادار در پشتیبانی از جبهه‌ها به عنوان یک استان نمونه و الگو مطرح هستید.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فلسفه نامگذاری روز جهانی قدس گفت: از نامگذاری روز جهانی قدس، اخراج سفیر اسراییلی‌ها در ایران و تأسیس سفارس فلسطین در ایران 43 سال می‌گذرد و 5 سال بعد از نامگذاری روز جهانی قدس، اسراییل در رویارویی با فلسطینی‌ها و لبنان پیروزی نداشته است.

سردار شریف با بیان اینکه در طول این سال‌ها همواره شکست نصیب صهیونیست‌ها شده و این چیزی است که قبل از انقلاب اسلامی سابقه نداشت افزود: امام(ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، تمام امت‌ها را متوجه مسئله فلسطین کرد و امروزه هر ساله در آستانه روز جهانی قدس بار دیگر ظلم و جنایت صهیونیست‌ها برای نسل‌های جدید بیان و مقاومت احیاء می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: صهیونیست‌ها مناطقی از سرزمین اسلامی را اشغال و از آن به عنوان دژ نفوذناپذیر خود نام می‌بردند و به آن افتخار می‌کردند و می‌گفتند کسی قادر به نفوذ در سرزمین اشغال شده توسط آنان نیست.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها شرایط را به گونه‌ای رقم زد که ارتش اسرائیل چندین شکست را لمس کرد و به آن شکست‌ها نیز اعتراف کردند و نفوذپذیری اسرائیلی‌ها هم دچار اختلال و سوال شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در تل‌آویو و مرکز رژیم صهیونیستی شاهد شجاعت و جوانمردی جوانان فلسطینی در عرصه مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم گفت: امروز صهیونیست‌ها در نزولی‌ترین شرایط سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، جبهه مقاومت و حماس شکل گرفت و مسلح شدند و امروز برای نبرد نظامی آماده هستند و در کنار آن‌ها هزاران گروه دیگر مشغول مبارزه با صهیونیست‌ها هستند و حزب‌الله لبنان نیز به عنوان حامی امت مسلمین همچنان در میدان حضور دارد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی کشورهای عربی که برای امنیت خود به صهیونیست‌ها می‌چسبند خاطر نشان کرد: این انسان‌های جاهل و نادان نمی‌دانند که این طناب و لنگرگاهی که خود را به آن وصل می‌کنند پوسیده است.

سردار شریف با بیان اینکه خیر و برکات روز جهانی قدس، نگاه امام(ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب امروز جبهه متحدی را علیه صهیونیست‌ها بسیج کرده است تصریح کرد: اسرائیلی‌ها اگر دستشان برسد در هر نقطه‌ای از کشورها و ملت‌های مسلمان جنایت می‌کنند و در تلاش هستند که پایه‌های نظام اسلامی را سست کنند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران بیان کرد: فرود آمدن موشک‌های سپاه در پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق بیان‌کننده اراده جمهوری اسلامی است لذا هر کسی که با صهیونیست‌ها همکاری و محلی را برای آنان مهیا کند سرنوشتش شبیه پایگاه اربیل خواهد بود.

وی افزود: راهی که شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی پیش روی رزمندگان جبهه مقاومت قرار داد امروز ثمر داده و ائتلاف سعودی‌ها نیز در آستانه هشتمین سال تجاوز به یمن شکست خوردند و امروز خواهید دید که مردم قهرمان یمن چه تظاهرات انبوهی در حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهند و این به معنای پیروزی جبهه مقاومت و پیروزی تفکر انقلاب است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: جهان، امروز و فردا قضاوت خواهد کرد که داعش چه جنایاتی در سرزمین‌های اسلامی مرتکب شد و مدافعان حرم در امنیت‌بخشی به ملل اسلامی چه از خودگذشتگی‌ها کردند و مزار آنان امروز زیارتگاه مومنان است.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه تلاش‌های شهید سلیمانی در راه آزادی قدس بود افزود: رهبران حماس همزمان با تشییع پیکر حاج قاسم در مراسمی 3 بار فریاد زدند که "قاسم سلیمانی شهید قدس است" و این جمله برای دنیا یک پیام است زیرا او شهید امت اسلامی، تربیت یافته مکتب امام(ره) و هدایت‌یافته رهبری بود و امروز هزاران جوان، حاج قاسم را الگوی خود می‌دانند.

آملی لاریجانی: راهپیمایی روز قدس قطعا نویدبخش نابودی رژیم صهیونیستی است

به گزارش ایرنا، آیت‌آلله آملی لاریجانی با حضور در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام حضور مردم تصریح کرد: پیام اصلی این حضور، این است که فلسطین همچنان زنده است و آرمان قدس شریف و حمایت از جبهه مقاومت، مسأله و اولویت ملت‌های مسلمان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه شریفه «إن تنصروالله ینصرکم»، آن را وعده قطعی الهی دانست و افزود: این مردم مظلوم با مقاومت، قیام و جهاد خود، ان‌شاء‌الله بنا به وعده الهی، نصرت حق متعال را جلب خواهند کرد.

وی، حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس را نویدبخش نابودی رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن دانست و خاطرنشان کرد: با گذشت دو سال از آخرین راهپیمایی روز قدس به این شکل و با وجود اینکه هنوز شرایط کرونایی باقی است، حضور امروز مردم در راهپیمایی روز قدس، گسترده و باشکوه بود.  

آملی لاریجانی افزود: مردم ما همواره در حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مظلومان، پیش‌قدم بوده‌اند و مسلما این گام‌های مردم که امروز در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین بر زمین نهاده شد، در ماه مبارک رمضان نزد خداوند نیز مأجور خواهد بود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند. 

علوی: امروز ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند

وزیر اطلاعات دولت قبل با بیان اینکه امروز ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند، ‌ گفت: راهپیمایی روز قدس خواب راحت را از اشغالگران ربوده و اضطراب و تشویش بر اشغالگران حاکم شده و نویدبخش آزادی قدس عزیز خواهد بود.

به گزارش  ایرنا، سید محمود علوی درباره اهمیت راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم ما هر زمانی که نوبت ایفای نقش آنها رسیده سنگ تمام گذاشته و بهترین نقش را ایفا کرده‌اند.

وزیر اطلاعات دولت قبل افزود: از روزی که امام راحل روز قدس را جمعه آخر ماه رمضان اعلام کردند همواره مردم ما سال به سال باشکوه‌تر شرکت کردند، پیام‌های زیادی به دنیا داده و بسیاری از ملت‌ها و کشورها را با این حرکت همراه کردند.

علوی عنوان کرد: امروز روز قدس تنها روزی نیست که در ایران راهپیمایی شود بلکه در همه دنیا ملت‌ها منتظر جمعه آخر ماه رمضان هستند که حرکت قدس را تجدید کنند.

وی بیان کرد: پیام روز قدس هم این است که ملت مظلوم فلسطین تنها نیست و اشغالگران تنها در برابر مردم مظلوم فلسطین نیستند که با سرکوب آنها بتوانند خواب راحتی کنند بلکه دنیا در مقابل اشغال آنها قرار دارد.

وزیر اطلاعات دولت قبل ادامه داد: با این حرکت، مردم فلسطین جان تازه و روح تازه‌ای گرفته‌اند دست خالی آنها به سنگ رفت و سنگ آنها تبدیل به تیرکمان شد، تیرکمان آنها تبدیل به گلوله شد و گلوله آنها تبدیل به موشک شد و امروز خواب راحت را از اشغالگران ربوده و اضطراب و استرس و تشویش بر اشغالگران حاکم شده و نویدبخش آزادی قدس عزیز خواهد بود.

علوی بیان کرد: امروز ملت فلسطین با یک امیدواری برگرفته از همین راهپیمایی‌ها و حضور ها به سمت رهایی قدس عزیز حرکت می‌کنند.

معاون رییس جمهور: امیدوارم قدس شریف به زودی به صاحبان اصلی اش بازگردد

معاون اجرایی رییس جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس با توصیف حضور حضور شکفت انگیز مردم اظهار امیدواری کرد که قدس شریف به زودی به صاحبان اصلی اش بازگردد.

به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: روز قدس روز جهان است، اولین قبله گاه مسلمانان است و این قدس شریف از ماست و امیدواریم به زودی به صاحبان اصلی اش بازگردد.

معاون رییس جمهور امروز حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را شکفت انگیز توصیف و اظهار امیدواری کرد است که با این همت عالی که امت اسلامی دارد و بر اساس رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش فرماندهان محور مقاومت این قدس شریف به حهان اسلام بازگردد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند.

نیکزاد: راهپیمایی روز قدس دفاع از حق  است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس روز مظلومیت ملت و سرزمین فلسطین نام‌گذاری شد چون یک رژیم بی هویت بیش از ۷۰ سال است می‌خواهد یک سرزمین و ملت را از جهان حذف کند.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت وگو با گفت روز قدس روز مظلومیت ملت و سرزمین فلسطین نام‌گذاری شد چون یک رژیم بی هویت بیش از ۷۰ سال است می‌خواهد یک سرزمین و ملت را از جهان حذف کند.

وی ادامه داد: ملت ایران در سراسر کشور با دهان روزه ثابت کردند که مواضع شان با مردم فلسطین مواضع ثابتی است و مردم آمدند تا از حق دفاع کنند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان محقق شدن پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی در ۲۵ سال، تاکید کرد:  اگر همه مردم ملت‌های مسلمان مانند مردم ایران در راهپیمایی شرکت می کردند، چه بسا اسرائیل زودتر از بین می‌رفت.

نیکزاد یادآور شد: برخی نامردی و با اسرائیل سازش کردند که اشتباه می‌کنند.

وی افزود: شیطان بزرگ معامله قرن را پیش کشید تا پرونده فلسطین را ببندد اما نتوانست. داعش را فرستاد تا سوریه را نابود کند اما نتوانست. عربستان را فرستاد تا یمن را نابود کند اما نتوانست. بنابراین قدرت اینها رو به افول است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه مسلمانها در حمایت از فلسطین نایستادند ایران است که با اعتقاد پشت سر مردم مظلوم فلسطین ایستاده است و قطعاً پیروزی با مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند. 

بهادری جهرمی: مقاومت مردم فلسطین فراموش نشدنی است

 سخنگوی دولت با اشاره به اشتباه برخی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: اینکه این کشورها با این کار سعی در کهنه و فراموش کردن مقاومت مردم فلسطین هستند، این مقاومت فراموش نشدنی است.

به گزار ایرنا،  علی بهادری جهرمی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا گفت: مردم برای همیشه در دفاع از اسلام و سرزمین های اسلامی آماده هستند و این دو سه سالی هم که راهپیمایی برگزار نمی‌شد مردم به نوعی منتظر بودند تا راهپیمایی از سر گرفته شود.

وی افزود: با مدیریتی که برای بحران کرونا انجام شد، خوشبختانه امسال دوباره راهپیمایی شروع شد و مردم پرشور، با اشتیاق و با جدیت از فلسطین حمایت می‌کنند. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین تاکید کرد: مقاومت همیشه پیروز بوده، هست و خواهد بود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند. 

حاجی بابایی: رژیم صهیونیستی مثل یخ هر روز آب می‌شود

 رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مثل یخ هر روز آب می‌شود و در طول ۵۰ سال گذشته در تمام حملات شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی ۹ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه به مناسبت روز قدس، اظهار کرد: امروز ملت بزرگ ایران حماسه تاریخی آفریدند. اخبار رسیده حاکی از این است که ملت ایران امروز یکپارچه به پاخاستند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: قدس، طریقه معراج پیامبر (ص) است و سوره اسراء برای مردم بنی‌اسرائیل تعریف و تبیین شده است اما در پیشانی این سوره یک آیه خودنمایی می‌کند که در این آیه بیان شده پیامبر از بیت‌المقدس عبور کرد و به معراج رسید و در این سفر خدا را دید و می‌خواهد بیان کند که مکه و بیت‌المقدس، مقدس هستند.

وی ادامه داد: امروز یکی از اماکن مقدس ما در گروگان رژیم صهیونیستی است و ۷۴ سال است بر این مکان سیطره پیدا کرده و ۱۰۰ سال است مردم فلسطین با انگلیس و آمریکا مبارزه می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: مردم فلسطین، امروز مصداق واقعی آیه ۷۵ سوره نساء هستند که در این آیه لحن توبیخ است و خدا می‌فرماید چه بلایی بر سر شما آمده که مظلوم را می‌بینید و اقدامی نمی‌کنید؟ این آیه برای همه کسانی است که مظلوم را ببینند و به پا نخیزند. هر گوشه دنیا مظلومی وجود داشته باشد، قرآن مسلمانان را توجیه می‌کند که باید به آنان کمک کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بیت اول مسلمانان دست رژیم صهیونیستی است، گفت: صهیونیست‌ها اعتقاد دارند که بقیه ملت‌های دنیا خادم آن‌ها هستند و باید از دجله تا فرات را در اختیار داشته باشند و حمایت انگلستان و آمریکا را دارند از طرفی ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه مقر مسلمانان یعنی ایرانی، تبلیغات می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، اظهار کرد: خداوند یک رهبر الهی برای فلسطین فرستاد و امام خمینی (ره) در ۱۳ ماه رمضان پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، پیامی صادر کردند و آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، نام‌گذاری شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یک جهان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی مثل یخ هر روز آب می‌شود و در طول ۵۰ سال گذشته در تمام حملات شکست خورده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: صدها شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی، قرآن و رهبری تبلیغ منفی می‌کنند که اگر یک صدم از آن را برای هر ملتی انجام می‌دادند، یک نفر در راهپیمایی روز قدس، حاضر نمی‌شد.

وی در رابطه با شهادت امام علی (ع) توضیح داد: امام علی (ع) که بالاترین انسان در طول تاریخ است و پیامبر (ص) فرمودند من و علی نور واحد هستیم در ۱۹ ماه رمضان، توسط افرادی که تفکر صهیونیستی آن زمان را داشتند ضربت خورد و بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمضان برای همدان قله تاریخ است، گفت: بنا به فرموده شهید سلیمانی در همدان، ۲۱ تا ۲۳ ماه رمضان، همدانی‌ها محاصره عراق بر نیروهای ایرانی را شکستند و ۷۰۰ شهید و جانباز دادند و صدام به تلافی این شکست سنگین، نماز جمعه همدان را بمباران کرد و ۲۵۹ نفر را شهید و جانباز کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: مردم هزینه‌های گزاف دادند و امروز سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند. رژیم صهیونیستی با آمریکا تمام توان خود را به کار گرفتند و ۲۵۰ شبکه بین‌المللی علیه دولت کار می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان برای حل مشکلات، شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و زندگی خود را فدا کردند البته اشکالاتی هم وجود دارد اما نظام مقدس ما نباید سیاه شود و امروز باید برای نظام، روی مین رفت.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۴۳ سال گذشته، تعدادی از افرادی که به عنوان مسئول، انتخاب شدند به فکر خود و خانوادشان بودند و پا روی خون شهیدان گذاشتند.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: ما آمدیم و نشان دادیم هرچه داریم فدای نظام است و اگر چیزی برای خودمان خواستیم ملعون‌ترین افراد هستیم. همه باید کمک کنیم و به دولت تذکر بدهیم اما باید پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به تنش میان افغانستان و ایران، توضیح داد: آمریکا به دنبال مین‌گذاری در اطراف ایران است و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا درگیری میان افغانستان و ایران صورت بگیرد اما ما باید همه را متحد کنیم. ما جنگ دوست نداریم اما اگر قرار است جنگی صورت بگیرد باید بین خودشان باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بودجه مردم و نظام است، گفت: در این بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد برای کنترل قیمت ها در اختیار دولت قرار داده شده است.

حاجی‌بابایی در پایان، خاطرنشان کرد: در  استان اشکالاتی وجود دارد اما همه باهم دارند کار می‌کنند و وضعیت استان را باید به شدت ترقی دهیم. هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به همدان در اختیار قرار دادیم و کارهای بزرگ زیرساختی در دست کار است اما به دلیل مشکلات معیشتی خجالت می‌کشیم آن‌ها را بیان کنیم.

وزیر نفت: تنها راه آزادی سرزمین‌های اشغالی استقامت و مبارزه است

وزیر نفت گفت: تنها راه آزادی سرزمین‌های اشغالی استقامت و مبارزه است و امیدواریم مردم فلسطین به هدف‌شان برسند.

جواد اوجی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت:‌ امروز نشان داده شده که اگر مردم فلسطین می‌خواهند سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند راهی جز استقامت و مبارزه ندارند و اگر به دنبال رفاه هستند تنها راهش همان استقامت است.

وزیر نفت تصریح کرد: دیدیم کشورهایی که مثل مصر صلح و سازش کردند وضعیت‌شان به ویژه اقتصادی چگونه است. امیدواریم با این استقامت و مبارزه، مردم فلسطین به اهدافشان برسند و سرزمین‌های اشغالی آزاد شوند.

مخبر: امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی‌ها واهمه ندارد

معاون اول رییس جمهور امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی پرشور روز قدس شرکت کرد و به خیل جمعیت راهپیمایان روزه‌دار تهرانی پیوست.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر همچنین در حاشیه راهپیمایی در گفتگو با خبرنگاران، جهانی شدن روز قدس را از ابتکارات امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: با جهانی شدن روز قدس مبارزان مظلوم فلسطینی پشتوانه بزرگی پیدا کردند.

وی افزود: چهل سال پیش قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد قدرت شده بود و کل کشورهای عربی از پس آن بر نمی‌آمدند، ولی امروز به پشتوانه مبارزه مردم فلسطین و جهانی شدن روز قدس، ورق برگشته و حزب الله به تنهایی این رژیم را به ذلت کشانده است و امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی ها واهمه ندارد.

مخبر ادامه داد: این ابتکار امام راحل بود که هم جهت مبارزه، هم محتوا و هم شکل مبارزه را کاملا تغییر داد و آن را جهانی کرد و امروز قدس از اهمیت ویژه ای برای مردم برخوردار است.

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا تصور می کردید که راهپیمایی اینقدر پرشور باشد، گفت: اطمینان دارم مردم هرسال باشور بیشتری در هر شرایطی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند چرا که آرمان قدس برای مردم بسیار مهم است.

باهنر: امیدواریم شاهد محو رژیم متجاوز اسرائیل باشیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ابراز امیدواری کرد که قبل از تاریخی که رهبری پیش بینی کردند شاهد محو رژیم کودک کش اسرائیل باشیم.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: بالاخره بعد از دو سال که  ویروس کرونا اجازه آزادی عمل نمی‌داد امروز مردم در راهپیمایی حضور پیدا کرده و استقبال بسیاری خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: امیدواریم قبل از تاریخی که رهبری پیش بینی کردند شاهد محو این رژیم کودک کش خونخوار و متجاوز باشیم. ان شاءالله که با همت ملت بزرگ ایران و پیوستن بقیه ملت های اسلامی جهان این امر محقق شود.

وزیر بهداشت: مردم بسیار پرشور تر از قبل در این راهپیمایی حاضر شدند

وزیر بهداشت با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بعد از دوسال محرومیت کرونایی، گفت: مردم بسیار پرشورتر از قبل در این راهپیمایی حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، بهرام عین الهی در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: خدارو شکر می کنیم که شاهد حضور مردم دلاور در روز قدس هستیم چرا که بعد از دو سال از محرومیت های کرونایی که مردم داشتند، بسیار پرشور تر از قبل در این راهپیمایی حاضر شدند و شاهد حضور گرم مردم بودیم.

وی افزود: خدا را هزاربار شکر می‌کنیم که کادر سلامت در این دو سال درخشیدند و قهرمانانه کار کردند و حدود 300 شهیدتقدیم جامعه کردیم و حوشحالیم که شور و شوق و حالت انقلابی مردم را می‌بینیم.

دادستان تهران: مسئله قدس فراموش نشدنی است

دادستان تهران، گفت: امروز مردم با حضور خود نشان دادند که مسئله قدس فراموش نشدنی است و باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

به گزارش ایسنا، علی صالحی، در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: باید تقدیر و تشکر ویژه‌ای از مردم داشته باشیم که حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس امسال داشتند. مردم، امروز با زبان روزه و در شرایط کرونایی و هوای گرم در این راهپیمایی حضور یافتند و البته این حضور، حضور چشمگیری بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در راهپیمایی روز قدس امسال شرکت کرده‌اند، بیان کرد: زن و مرد، پیر و جوان در این راهپیمایی حاضر شدند.

دادستان تهران با بیان اینکه روز قدس روز جهان اسلام است، گفت: روز قدس، روز مبارزه با استکبار و روز مقاومت و ایستادگی است. امروز مردم با حضور خود نشان دادند که مسئله قدس فراموش نشدنی است و باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

صالحی تاکید کرد: مردم امروز نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند و ان‌شاءالله این اقدامات مردم نتیجه خواهد داد.

نقدی: عظمت حزب‌الله ناشی از آموزه‌های مردم ایران است

 معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: عظمت امروز حزب‌الله ناشی از آموزه‌ها و الهامات مردم قهرمان ایران است که آنها را دعوت به ایستادگی کرده‌اند.

سردار محمدرضا نقدی جمعه ٩ اردیبهشت در جمع راهپیمایان روز قدس در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، بیان کرد: باید بر مردم آگاه و بصیر که همه سختی‌ها را در راه حفظ پرچم علوی و حسنی و حسینی تحمل کردند و سر و دست و جوان دادند و محاصره‌های اقتصادی را تحمل کردند، مرحبا گفت.

او ادامه داد: صد شکر خدای متعال را که تلاش و جهاد و گذشت و فداکاری ملت ما را بی نصیب نگذاشته و همه جا آنها را پیروز کرده است.

او اضافه کرد: دشمن انتظار داشت که همان ١٠ سال پیش که تحریم‌های سخت اعمال کرد به زعمشان شش ماه بعد مردم ایران برای مطالبه نان به خیابان بیایند اما امروز بعد از ۱۰-۱۲ سال به خیابان‌ها آمده‌اند تا مزد آمریکا را کف دستشان بگذارند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به آنها پاسخ بدهند؛ خداوند هم پاداش این استقامت‌ها را به خوبی داده و در همه عرصه‌ها ملت ما را پیروز کرده است.

نقدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش نکبت بارش همیشه دست برتر در جنگ‌ها  داشت؛ در ١٩٦٧ میلادی وقتی که پای آنها روی زمین محکم شد در شش روز کشورهای عربی را شکست دادند و آنها را به عقب راندند و فلسطی نامروزی را زیر چکمه‌های خورد آوردند.

او اضافه کرد: در ١٩٧٣ میلادی هم مصر و اردن و سوریه خواستند انتقام آن جنگ را بگیرند اما رژیم صهیونستی با کسب کمترین پیشروی‌ها بلافاصله آنها را سرکوب کردند و بخش اعظم ارتش این کشورها نابود شد و شکست خورند و از این میدان خارج شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: در سال ١٩٨٢ میلادی وقتی رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد نیمی از لبنان را تصرف و بیروت را در اختیار گرفت و لذا همیشه این رژیم روی نوار پیروزی حرکت کرده بود اما از روزی که فرزندان امیر المومنین(ع) و خون خواهان امام حسین(ع) وارد میدان شدند و پرچم را در دست گرفتند، شکست‌های کشور همیشه پیروز آغاز شد و طعم اولین شکست‌ها را چشیدند.

نقدی ادامه داد: از آن روز تاکنون با حرکت حزب‌الله عقب رانده شدند و حتی طعم یک پیروزی را نچشیده و همه عملیات‌هایشان با شکست مواجه شده است، در واقع حزب‌الله نه نتها او را بیرون راند بلکه در جنگ ٣٣ روز تسلیم آتش بس شدند.

او اظهار کرد: این عظمت حزب‌الله ناشی از آموزه‌ها و الهامات مردم قهرمان ایران است که آنها را دعوت به ایستادگی کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اینها ثمره جهاد ملت ایران بود که ملت‌های منطقه با صبر در مقاومت علیه دشمن آشنا شدند، گفت: رژیمی که ادعای حاکمیت نیل تا فرات داشت در سرزمین‌هایی که اشغال کرده دیوارهای بتنی کشیده تا مبادا آسیب ببیند و در واقع آنها در خانه خود هم امنیت ندارند.

نقدی با ابراز امیدواری از اینکه پیروزی‌هایی که خداوند به ملت ایران داده با فتح بیت المقدس تکمیل شود، گفت: این فتح نزدیک است.

او تصریح کرد: برخی افراد تعبیری اشتباهی از فرمایش رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تا ٢٥ سال دیگر داشته و برای آن هم کلیپ درسته کرده‌اند در حالی‌که رهبری چنین فرمایشی نداشته‌اند و این رژیم خیلی زودتر ساقط می‌شود؛ علائم این پیروزی هم آشکار است و لذا اگر از پیروزی قریب‌الوقوع صحبت می‌شود، یک مسئله ذهنی نیست و آنها باید قبل از اینکه دست مجاهدان به آنها برسد، چمدان‌هایشان را بردارند و بروند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خطاب به مردم ایران گفت: شما امروز بیشتر راه را پیموده و سختی‌ها را تحمل کرده‌اید و به پیروزی‌های بزرگ هم نزدیکیم اما شاید در این پیروزی تاخیر افتاده تا ما آماده تر شویم.

نقدی با بیان اینکه برای تحقق دولت اسلامی همه باید دست به دست هم بدهیم چون بدون همکاری و همیاری این مهم شکل نخواهد گرفت، افزود: همه ما باید راهها و مسیرها را برای اطرافیان و دولت تسهیل کنیم و یک الگوی تمام عیار برای همه دنیا ارائه دهیم و دولتی شکل یابد که در درونش فسادی وجود نداشته باشد، دستگاه قضایی که بتواند موانع اجتماعی را از بین برود و ناجا و ارتش و سپاهی هم بتوانند تمام مقررات اسلامی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه بیش از هر چیزی برای تحقق و تشکیل دولت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برخی دوستی رژیم صهیونستی با امارات را تعبیر به پیروزی و پیشروی می‌کنند که اینگونه نیست و اینها شکست رژیم صهیونستی است و آشکار شدن و کنار رفتن پرده‌هاست تا کشورهای منطقه تکلیف خود را بدانند و بفهمند دوست و دشمن کیست که خوشبختانه آشکار سازی روابط توسط خود دشمن بروز و نمود پیدا کرد.

نقدی با یادآوری اینکه، ما باید برای آشکار شدن حقیقتی که به دست خود دشمن آشکار شد، زحمت زیادی متحمل می‌شدیم، گفت: عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل نشان داد که آنها، یعنی آل سعود و آل خلیفه، از ابتدا و ذاتا، صهیونیست بودند، حالا پرده کنار رفت و سدی در مسیر پیروزی برداشته شد.

این مقام نظامی با بیان اینکه حمایت حاکمان مرتجع برخی کشورهای عربی منطقه از فلسطین، نمایشی بود و آنان در مواقع حساس از پشت خنجر می‌زنند، خاطرنشان کرد: امروز مردم مظلوم فلسطین فهمیدند که مردترین مردان، فرزندان علی ابن ابی طالب(ع)، شاگردان مکتب اهل بیت(ع) و پیروان مکتب ولایت هستند.

نقدی با اشاره به وعده پیروزی اسلام که حضرت امام(ره) داده بود، گفت:  این اتفاق در عراق، سوریه، یمن، کرانه باختری، غزه و ... افتاده و به زودی در فلسطین اشغالی می افتد و به زودی راهپیمایی را در قدس شریف برپا و نماز را همه امت اسلام به امامت زعیم عالیقدر مسلمانان جهان، اقامه می کنیم.

خدائیان: جنایات رژیم صهیونیستی نقض آشکار حقوق بشر و سکوت مجامع بین‌المللی غیرقابل توجیه است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین نقض آشکار حقوق بشر و بی شک سکوت مجامع بین المللی در این زمینه، غیرقابل توجیه است.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خدائیان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تقدیر از حضور پرشور و شکوهمند ملت شریف ایران اسلامی، هوشیاری و بصیرت مردم را نماد حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با ظلم و ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، دانست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین که بر اساس قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود، گفت: اقدام اخیر این رژیم کودک کش و تعرض بی‌ شرمانه صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی نقض آشکار حقوق بشر و بی شک سکوت مجامع بین المللی در این زمینه، غیرقابل توجیه است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه حقانیت ملت مظلوم فلسطین برای جهان روشن است، لزوم حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان جهان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست‌ها را مورد اشاره قرار داد.

خدائیان حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری آمریکا و ایادی صهیونیسم را لبیک مجدد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت و همراهی با ملت ستمدیده فلسطین عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه روز قدس روز دفاع از مظلوم و دفاع از حق است، خاطرنشان کرد: حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر ثابت کرد که مردم ایران با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را تا نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی ادامه خواهند داد. 

سرلشکر صفوی: نظم جدید جهانی روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نظم جدید جهانی روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می بخشد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک گفت: حضور مردم ایران و آزادیخواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دو سال کرونایی، پیام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن و قدرت افزودن برای مقاومت اسلامی در برابر رژیم ظالم و کودک کش و جنایتکار صهیونیستی را منعکس می کند.

سرلشکر صفوی با اشاره به تحولات اخیر در جهان و رخدادهای امنیتی درون سرزمین های اشغالی تصریح کرد: روز قدس امسال می تواند با توجه به شاخص ها و رخدادهای جهانی و منطقه ای از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و آثار حماسه حضور مردم روزه دار در اراک و سراسر ایران در رسانه های ملی و جهانی، نویدبخش ادامه جهاد و مقاومت مردمی فلسطینیان و مسلمانان جهان برای سرعت دادن به پایان عمر رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی است.

وی افزود: در شرایطی که صهیونیست ها مدعی بودند در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم با وجود آشکار شدن روابط شان با برخی از کشورهای عربی، امنیت و ثبات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند، روند تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و کرانه باختری به شهر قدس و سرزمین های اشغالی ١٩٤٨ میلادی، و از همه مهمتر مردمی شدن جهاد مسلحانه که برای دستگاههای امنیتی رژیم غیر قابل تصور بود، حکایت از این دارد که نفس های رژیم صهیونیستی به آخر نزدیک شده است.

صفوی در تشریح استدلال های نفس های آخر رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها بر این باور بودند که با عادی سازی روابط با برخی از رژیم های عربی ضعیف منطقه می توانند عمر ننگین خود را طولانی تر کنند و حتی با حضورشان در اطراف مرزهای ایران و در کشورهای همسایه ایران، برای ما تولید تهدید کنند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: اما افزایش عملیات های استشهادی اخیر آن هم در قلب سرزمین های اشغالی و کشته و زخمی شدن دهها صهیونیست در ماههای اخیر نشان داد که ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوان تر از گذشته شده و ترس و لرزه و وحشت را بین اشغالگران فلسطین افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تردد اسراییلی ها در خیابان های تل اویو کاهش و  سیر مهاجرت معکوس از رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از روند قدرت گیری مقاومت مسلحانه و گسترش آن به کرانه باختری و توان موشکی حماس  و عملیات گروه جهاد اسلامی و حمایت حزب الله از گروههای جهادی فلسطین، هیچ گزینه نجات بخشی در اختیار ندارد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: بحران اقتصادی در اروپا و امریکا و جنگ اخیر فدراسیون روسیه با اوکراین از میزان حمایت مالی از رژیم صهیونیستی کاسته است.

سرلشکر صفوی با اشاره به ناتوانی آمریکا در حمایت از هم پیمانان خود گفت: رفتار آمریکا در بی تحرکی ناتوانی در قبال هدف قرارگرفتن عربستان سعودی توسط نیروهای یمنی طی ماههای اخیر و جنگ اوکراین، این باور را در صهیونیست ها تقویت کرده است که امریکا بخاطر افول قدرت و ناتوانی های همه جانبه و تعارض منافع با متحدانش ناتوان از کمک به اسراییل است.

وی با تأکید بر قدرت افزایی گروههای مقاومت فلسطینی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مردم مظلوم و نسل های جدید جوانان فلسطینی با شجاعت و انگیزه ای باورنکردنی، در مقابل سرکوب و اقدامات وحشیانه اسراییلی ها با روش های مبارزاتی جدید به موازات توانمندتر شدن ادوات دفاعی و هجومی، به نوعی تا مرز بازدارندگی رسیده اند و این برای رژیم صهیونیستی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آن غیر قابل پیش بینی بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جبهه مقاومت حامی فلسطینی ها از لبنان تا عراق و یمن و سایر بلاد اسلامی نه تنها با همدلی از توانمندی های ابزاری مجاهدین فلسطینی حمایت می کنند بلکه با سازماندهی تشکیلاتی، ارتقای انگیزه های جهادی و مبارزاتی ضد اشغالگری که نتیجه تلاش های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید محمد حجازی و سایر شهدای مقاومت است، شبکه قدرت پاسخ هماهنگ منطقه ای به تجاوزات رژیم را شکل داده اند و این بزرگترین چالش جدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

سردار صفوی با اشاره به شکست های پی در پی اسرائیل در سالهای گذشته افزود: جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از ۴ هزار موشک به سمت صهیونیستهای اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست ها بود که در محاسباتشان بی گدار به آب نزنند.

وی ادامه داد: در پی شکست های اخیر، مقامات صهیونیستی به ارتش خود دستور داده اند از هرگونه اقدام نظامی در غزه احتیاط و به سیاست تحریمی اکتفا کنند.

این استاد جغرافیای سیاسی گفت: ۵۹ درصد صهیونیستها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به یهودی های مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمینهای اشغالی شده است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برغم دولت سازی ناکام، ولی هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین آورده شده اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی ‌و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سخنان چهارشنبه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت: نگرانی امروز صهیونیست ها از افول و تضعیف قدرت آمریکا و قرارگرفتن جهان در آستانه یک نظم جدید بین المللی که دو روز قبل مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه با دانشجویان مطرح فرمودند یک چالش بزرگ برای صهیونیست هاست و این یک واقعیت و حقیقت است که نظم تک قطبی و یا هژمونی قدرت آمریکا با شکست مواجه شده و امریکایی ها با چالش بزرگی روبه رو هستند.

 وی با اشاره به چالش های ایالات متحده آمریکا گفت: چالش از درون آمریکا، مصداقش رقابت های انتخاباتی دو سال پیش ترامپ و بایدن بود، امریکا در سیاست خارجی اش در مواجهه با جنگ روسیه با اوکراین که منفعل عمل کرده و خودش و ٣٠ کشور ناتو نتوانستند آنچنان عکس العمل امنیتی و نظامی نشان دهند.

وی در تشریح چالش اقتصادی امریکا خاطرنشان کرد: چالش اقتصادی امریکا با چین است و اینکه به احتمال زیاد تا چند سال آینده قدرت اقتصادی چین و قدرت آسیایی در مقابل قدرت آمریکا و متحدانش شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به چالش فرهنگی و تمدنی ایالات متحده آمریکا با قدرت جهان اسلام تأکید کرد: قدرت گیری جهان اسلام و ملت های اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی ایران که یک قدرت فرهنگی و تمدنی و یک قدرتی برای همگرایی ملت های اسلامی است. این قطب قدرت از اقیانوس اطلس و شمال آفریقا یعنی مصر و الجزایر تا غرب آسیا و تا اقیانوس آرام یعنی اندونزی و مالزی در قرن حاضر شکل خواهد گرفت.

سردار صفوی با تأکید بر اینکه قدرت جهان اسلام در نظم جدید جهانی شکل خواهد گرفت، افزود: وجود یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان با وجود ٧٥ درصد ذخایر خام و ٥٧ درصد ذخایر گاز جهان که در اختیار کشورها و ملت های اسلامی است و با توجه به سایر مؤلفه های قدرت ساز می تواند قدرت جهان اسلام را در نظم جدید جهانی در کنار سایر قدرت های آسیایی و اوراسیایی مثل چین، هند و روسیه بروز و ظهور دهد.

سرلشکر صفوی در جمع بندی سخنان خود گفت: در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است و این نظم بین المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی با بیان اینکه جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت و تغییر است، یادآور شد: شکل گیری قدرت جهان اسلام و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در نظم جدید حهانی حتمی است.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه همگرایی ملت ها و دولت های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف رو به افزایش است، گفت: قطب قدرت جهان اسلام در کنار شکل گیری قدرت آسیایی مرکب از قدرت چین، روسیه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ امریکایی ها خواهد بود.

سرلشکر صفوی در پایان تصریح کرد: سنت و وعده های قرآنی و الهی و مؤلفه های فرهنگی، اقتصادی و جمعیتی و راهبردی توانمندساز یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در حمایت از مبارزات جهادی مردم فلسطین ، نوید بخش آزادی قدس شریف قبله اول مسلمین و آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود.

 سردار کوثری: کشورهای عربی از عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" دست بردارند/ رژیم صهیونیستی نابود می‌شود

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای عربی به جای اسرائیل با مردم خود آشتی کنند، گفت: امروز صهیونیست در خیابان‌های خود امنیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، محمد کوثری پیش از ظهر امروز در جمع مردم کاشان با بیان اینکه روز قدس روزی جادوانه شد، اظهار داشت: مردم فلسطین در چندین کشور آواره هستند و امید است با پیروزی مردم مظلوم فلسطین به وطن خود باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه حمایت از مظلوم همواره به معنای واقعی یک شعار بود، افزود: امام راحل معتقد بود که مردم فلسطین به معنای واقعی کلمه مورد ظلم واقع شدند و الحمدلله اکثر مردم در مورد فلسطین و ظلم اسرائیل اطلاع کافی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نحوه شکل‌گیری کشور رژیم غاصب صهیونیستی در سال 1947 و 1948 ابراز داشت: با رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط برخی کشورها نظیر آمریکا و گذشت زمان باعث شد تا مردم فلسطین آواره شوند و همه زندگی خود را گذاشتند و رفتند چراکه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی راهی به جز این مورد را پیش روی مردم فلسطین نگذاشت.

وی ضمن اشاره به جنگ‌های پی در پی اسرائیل علیه فلسطین و مردم مظلوم این کشور گفت: صهیونیست‌ها معتقدند که دنیا از آن آنان است و از این رو ارتفاعات جولان را در محاصره درآوردند در حالی که پرچم رژیم اشغالگر قدس به اعتقاد آنان بدین معنی است که از نیل تا فرات از آن صهیونیست است.

کوثری با بیان اینکه صهیونیست‌ها تصور داشتند می‌توانند به اهداف خود برسند، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ورق برگشت و تجمعات علیه رژیم صهیونیستی شروع شد و آنچنان گسترش پیدا کرد که باورکردنی نیست و این نشانه لطف و عنایت الهی است چراکه این مهم وعده خداوند است.

وی با بیان اینکه امام راحل باور داشت که خداوند به ایشان کمک می‌کند، تاکید کرد: این رژیم اشغالگر است و دعاهای مظلوم یقه آنان را می‌گیرد و این وعده الهی است که پیروزی از آن مظلومان و ستمدیدگان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 2006 جنگی علیه حزب‌الله راه انداختند که به جنگ 33 روزه معروف شد، افزود: در این جنگ و در یک هفته اول 600 نقطه مورد نظر را با موشک منهدم کردند و فکر کردند کار حزب‌الله تمام شده است در حالی که بعد از یک هفته شروع به عملیات کردند و از این رو ایمان به خدا موجب این چنین قدرتی می‌شود.

وی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه ابراز داشت: این کشور به طور کامل محاصره است و با وجود محاصره کامل از مرحله انتفاضه سنگ به موشک تبدیل شده و مرحله سوم به موشک ضدهوایی تبدیل شده و این نشان می‌دهد که اگر مقاومت کنید قطعا پیروزی حاصل می‌شود.

کوثری با بیان اینکه این مقاومت کار به جایی رسید که اسرائیل در جنگ‌ها به 16، هشت و دو روز نمی‌تواند بیشتر دوام بیاورد، گفت: امروز در خیابان‌ها نیز امنیت ندارند و مهاجرت معکوس شروع شده و پا به فرار گذاشتند و این نتایج همه از روحیه شهادت‌طلبی است و نهایت پیروزی به دنبال دارد و این پیروزی نزدیک است.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی با مردم کشورهای خود آشتی کنند، تصریح کرد: کشورهای عربی به جای آشتی با اسرائیل مردم خود را حمایت کند چراکه این کشورها از نظر آمریکا گفت شیردهی هستند که تا زمان کسب منافع در کنار کشورهای عربی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به پایگاه صهیونیستی در اربیل عراق تاکید کرد: قدرت را برای حمایت از مظلومان و نه برای کشورگشایی می‌خواهیم و باید بدانیم با قدرت باشیم و اگر قدرت نداشته باشیم خودمان نیز دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، افزود: به امید خدا با این حصور، راهپیمایی و حمایت‌ها باید کاری کرد که مردم فلسطین به سرزمین اجدادی خود برگردند و در پناه اسلام عزیز و دیگر ادیان کشور آزاده و پیشرفته را تشکیل دهند و باید کاری کرد که مشکلات جامعه خود نیز همواره کاهش پیدا کرد و سران سه قوه بر اساس سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در راستای کاهش مشکلات اقدام کنند.

سردار اشتری: روز جهانی قدس باعث نابودی دولت صهیونیستی خواهد شد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته، برگزار و ان‌شاءالله باعث نابودی دولت صهیونیستی و اتحاد بیشتر مردم فلسطین و همه آزادی خواهان جهان خواهد شد.

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در جمع راهپیمایان روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی، تظاهرات امسال چه اهمیتی در راهپیمایی امسال دارد؟ گفت: راهپیمایی امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته، برگزار و ان‌شاءالله باعث نابودی دولت صهیونیستی و اتحاد بیشتر مردم فلسطین و همه آزادی خواهان جهان خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی امسال گفت: حضور مردم بسیار عالی و بیشتر از سال‌های گذشته است و از این بابت خدا را شاکریم.

مصلحی: به زودی نابودی اسرائیل را خواهیم دید

وزیر اسبق اطلاعات گفت: ان‌شاءالله به حول قوه الهی نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پیام حضور مردم مقاومت و حمایت از فلسطینیان است و انشاءالله به حول قوه الهی نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

گفتنی است، راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعد از محدودیت‌های کرونایی در سال‌های گذشته، با حضور پرشور و گسترده مردم در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

ابوترابی‌فرد: به زودی جشن سرنگونی رژیم صهیونیستی را خواهیم گرفت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ان شاءالله به زودی جشن سرنگونی رژیم صهیونیستی را در روز قدس خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امروز(جمعه) درحاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، گفت: حضور مردم در این دوران بیماری سخت کرونا و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برای ملت قهرمان غزه و فلسطین امید آفرین است و راه را برای ادامه مبارزه آنها با صهیونیست‌ها هموار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ان شاءالله به زودی جشن سرنگونی رژیم صهیونیستی را در روز قدس خواهیم داشت.

امیر حیدری: شور و اشتیاق مردم به نابودی اسرائیل بسیار زیاد است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: شور و اشتیاق مردم به نابودی اسرائیل به قدری زیاد است که امید داریم اسرائیل پیش از ۲۵ سال نابود شود.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم همیشه اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: امسال هم در راهپیمایی روز قدس مردم با حضور پرشور خود دو سال عدم برگزاری این راهپیمایی به علت شیوع کرونا را جبران کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: شور و اشتیاق مردم به نابودی اسرائیل به قدری زیاد است که امید داریم اسرائیل پیش از ۲۵ سال نابود شود.