شناسهٔ خبر: 52789741 - سرویس فرهنگی
منبع: گیمفا | لینک خبر

استیون اسپیلبرگ به پروژه‌ای بر اساس فیلم Bullitt پیوسته است

علی جلیلی

صاحب‌خبر -

این پروژه، یک ریمیک نیست و نگاهی جدید به فیلم کلاسیک Bullitt ساخته‌ی سال 1968 خواهد بود.

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) کارگردان مشهور سینما، برای اثر جدید خود به دهه‌ی 60 میلادی بازگشته است. این کارگردان در حال توسعه‌ی فیلمی بر اساس کاراکتر Frank Bullitt است. Frank Bullitt، شخصیت اصلی فیلم Bullitt محصول سال 1968 و با بازی بازیگر افسانه‌ای و فقید سینما، استیو مک کوئین (Steve McQueen) است.

این فیلم بازآفرینی اثر سال 1968 نخواهد بود؛ بلکه یک فیلم با داستان اورجینال، حول محور شخصیت Frank Bullitt است. حقوق فیلم اصلی در دست شرکت وارنر برادرز است و این فیلم را نیز شرکت وارنر برادرز توسعه می‌دهد.

اولین بار وبسایت ددلاین، اخباری از این پروژه منتشر کرد. اسپیلبرگ علاوه بر کارگردانی این فیلم، به همراه کریستی ماکوسکو کریگر (Kristie Macosko Krieger) تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم نیز به قلم فیلمنامه‌نویس فیلم تحسین شده‌ی Post، یعنی جاش سینگر (Josh Singer) نگاشته می‌شود. گرچه هنوز هیچ‌چیزی رسمی و نهایی شده است و اخبار بالا را باید در حد گمانه‌زنی دانست.

مدیران تولید این فیلم، کوچکترین پسر استیو مک کوئین، چد مک کوئین (Chad Mcqueen) و دختر ارشد او، مالی مک کوئین (Molly Mcqueen) هستند.

فیلم Bullitt محصول سال 1968، در مورد یک سروان پلیس نیویورک به نام Frank Bullitt است که وظیفه‌ی محافظت از گانگستری را که قرار است در دادگاه علیه یک باند خلافکار شهادت دهد، به عهده گرفته است. وقتی که این شاهد به قتل می‌رسد؛ Bullitt به دنبال یافتن قاتلان می‌رود تا آن‌ها را به چنگال قانون بسپارد.

این فیلم در زمان انتشار، 2 نامزدی اسکار بدست آورد. همچنین در این اثر، یک سکانس تعقیب ماشین بسیار جذاب و هیجان‌انگیز وجود دارد که در تاریخ سینما ماندگار شده است. نقش Frank Bullitt نیز به یکی از نقش‌های ماندگار استیور مک کوئین فقید تبدیل شد.

لازم به ذکر است که اسپیلبرگ با اثر West Side Story، در دو رشته‌ی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در رقابت اسکار امسال حضور دارد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید خلاصه‌ی نظرات منتقدان به این فیلم را از اینجا مطالعه کنید.

منبع: هالیوود ریپورتر