شناسهٔ خبر: 51724750 - سرویس علمی-فناوری
منبع: شفقنا | لینک خبر

ثبت بیش از 162 هزار ابتلا به کرونا طی یک روز در انگلیس

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که بیش از 162 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد با وجود تعداد بالای مبتلایان به اومیکرون و لزوم همزیستی با ویروس کرونا و تعداد بالای افراد مبتلا در انگلیس، اعمال محدودیت های جدید آخرین راه حل خواهد بود.

وی گفت: وضع بخش مراقبت های ویژه پایدار است و در حال حاضر مسیری را که سال گذشته در این زمان در موج شیوع دلتا دیدیم، دنبال نمی کند.

جاوید افزود: با وضعیت بسیار قوی تر برای کشور که به لطف یک کمپین گسترده واکسیناسیون ایجاد شده، دولت تصمیم گرفته است برخلاف اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، در طول تعطیلات در انگلستان محدودیت های جدیدی اعمال نکند.

دیروز، انگلیس به بیش از 148.600 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری همه گیر رسید و روزانه رکورد تعداد ابتلاها را رصد کرد و روز جمعه اعلام کرد که بیش از 189.000 مورد در عرض 24 ساعت ثبت شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه به همه کسانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند هشدار داد و اعلام کرد که چندین بیمارستان صحرایی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در موج جدید کرونا درحال احداث هستند.

انگلیس صحنه افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون است که به سرعت بین افراد منتقل می شود اما دولت این کشور امیدوار است که فعالیت های اقتصادی به لطف برنامه جامع واکسیناسیون ادامه یابد.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.