شناسهٔ خبر: 51329180 - سرویس سیاسی
منبع: مهر | لینک خبر

قالیباف در صحن مجلس:

مشکل حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی را پیگیری می‌کنیم

زهرا علیدادی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی را از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: نیروهای خرید خدمات آموزشی سابقه زیادی در تدریس دارند اما حداقل حقوق کارگری به آنان پرداخت می‌شود و حقوق آنان کمتر از دو میلیون تومان است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی ایراد گرفتند و گفتند که منظور از حقوق کارگری، انجام ۴۴ ساعت کار در هفته است اما نیروهای خرید خدمات آموزشی کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند و باید حقوق کمی دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای خرید خدمات آموزشی مانند مابقی معلمان ۲۴ ساعت در هفته کار می‌کنند اما متأسفانه حقوق آنان بسیار کم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی در چند ماه گذشته پرداخت نشده است و نیروهای خرید خدمات آموزشی حدود ۳۲ هزار نفر هستند و باید حقوق آنان پرداخت شود تا انگیزه کار داشته باشند.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: حتماً در این باره با دستگاه‌های نظارتی صحبت می‌کنیم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که قانون کار ۴۴ ساعت است و معلمان ۲۴ ساعت خدمت می‌کنند اما آنان باید فرصت مطالعاتی هم داشته باشند و همان طور که سایر معلمان فرصت مطالعاتی دارند، این فرصت باید در اختیار نیروهای خرید خدمات آموزشی هم قرار گیرد.