شناسهٔ خبر: 50923645 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر: کشتی نباید فقط به المپیک و مسابقات جهانی خلاصه شود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی گفت: نباید کل ورزش کشتی کشور را به حضور در المپیک و مسابقات جهانی خلاصه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جلسه تیم‌های صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی با حضور مسوولین فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که مرحله نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال در روز ۱۱ آذر در سالن آزادی تهران برگزار شود. وزن‌کشی مسابقات نیز چهارشنبه ۱۰ آذر است.

ابتدا تیم‌های فولادین ذوب‌آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در این جلسه گفت: در زمان ریاست محمدرضا یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی، لیگ جان گرفته بود و در شرایط خوبی برگزار می‌شد اما در چند سال گذشته، رو به افول رفت. سعی کردیم در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هر نحوی که بود دوباره لیگ را زنده کنیم که امسال در این کار بسیار موفق‌تر بودیم.

وی ادامه داد: اینکه به خاطر کشتی‌گیران ملی‌پوش و شرکت در رقابت‌های جهانی و المپیک، لیگ کشتی را کوچک کنیم یا از بین ببریم کار غلطی است چراکه مدال‌آور رقابت‌های جهانی از امتیازات و پاداش‌های آن منتفع می‌شود اما دیگر کشتی‌گیران باید حداقل یک منبع اقتصادی برای ادامه راه داشته باشند.

دبیر تصریح کرد: لیگ این اجازه را می‌دهد تا سایر مدعیان نیز خود را مطرح کنند و علاقمندان به کشتی نیز به سالن‌ها بیایند.

دبیر گفت: می‌توانستیم میزبانی مرحله پایانی لیگ را به استان‌ها ببریم اما شرایط سالن ۱۲ هزار نفری و پخش زنده آن از سیما و اینکه کشتی بیشتر دیده شود برای ما مهم است و به همین دلیل پیشنهاد ما برگزاری مسابقات در این سالن بود.

رییس فدراسیون کشتی اظهار داشت: شرایط کرونا خیلی بهتر شده و از حضور تماشاگران در سالن کشتی استقبال می‌کنیم چرا که یکی از سه ضلع کشتی کشور تماشاگران و علاقمندان به آن هستند.

دبیر با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در حمایت از کشتی تصریح کرد: رسانه‌ها یک ضلع دیگر کشتی کشور هستند. 

وی در مورد کشتی فرنگی اظهار داشت: در سال‌های نه چندان دور کشتی فرنگی ما دیده نمی‌شد اما الان حرف اول را در جهان می‌زنیم اما در کشتی آزاد عقب هستیم و باید خود را به سطح اول جهان برسانیم که نیاز به وقت و کار دارد.

دبیر تصریح کرد: برای ما کشتی آزاد و فرنگی ندارد و من هرکاری که برای آزاد انجام بدهم برای فرنگی هم انجام خواهم داد و حتی باید تیم فرنگی ما بیشتر از این پیشرفت کند و محکم جلو برود.

رییس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: فینال لیگ همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده، از داوران می‌خواهم که بهترین قضاوت ها را داشته باشند و از مسئولان و مربیان تیم ها هم می خواهم که به حاشیه ها دامن نزنند و اگر اتفاقی نیز رخ داد، صبور باشند.