شناسهٔ خبر: 50496968 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بوکس قهرمانی جهان؛

یکه‌تازی شه‌بخش در رینگ بلگراد؛ شکست شریفی مقابل قهرمان المپیک

تهران- ایرنا- رقابت‌های بوکس قهرمانی ۲۰۲۱ جهان در صربستان با صعود «دانیال شه‌بخش» به یک‌چهارم نهایی و حذف «طوفان شریفی» با قبول شکست مقابل قهرمان المپیک و جهان از کوبا ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه هفته گذشته در بلگراد پایتخت صربستان آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

یکشنبه شب در ادامه این رقابت‌ها، دانیال شه‌بخش در وزن ۶۰ کیلوگرم به مصاف موناربک سیتبک از قرقیزستان رفت و در هر سه راند به پیروزی رسید.

دانیال در هر سه راند برتری محسوسی نسبت به حریف داشت و با اینکه سیتبک قصد بر هم زدن تمرکز بوکسور کشورمان را داشت اما شه‌بخش به خوبی بازی را کنترل کرد تا کیفیت بالای بوکس خود را با ضربات انفجاری‌اش به رقیب ثابت کند.

نایب قهرمان بوکس آسیا با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی رسید و باید در جمع هشت نفر برتر با «ادگار اسکوردلیس» از لیتوانی مبارزه کند. شه‌بخش پیش از این برابر حریفانی از گامبیا و مکزیک به برتری دست یافته بود.

سپس در وزن ۹۲ کیلوگرم، «طوفان شریفی» با خولیوسزار کروز، قهرمان المپیک و جهان از کوبا روبه‌رو شد و و در مبارزه‌ای که حرفی برای گفتن نداشت، شکست خورد و حذف شد. شریفی در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده اتریش به برتری رسیده بود.

دوشنبه در ادامه این مسابقات، مسلم مقصودی، سیدشاهین موسوی و میثم قشلاقی به مصاف حریفان می‌روند و در صورت کسب برتری به یک‌چهارم نهایی صعود می‌کنند.

تیم ملی ایران با ۱۰ بوکسور و هدایت علیرضا استکی در مسابقات جهانی صربستان شرکت کرده است.