شناسهٔ خبر: 50258561 - سرویس استانی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی زنجان:

 تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی در زنجان دچار مشکل است

زنجان- حمیدی، رئیس کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بلاکچین و رمزارزها صنعت جدیدی است که نیاز به حمایت دارد، گفت: تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی در استان زنجان دچار مشکل است.

صاحب‌خبر -

محسن حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: رمز ارزها فرصتی برای کشور  است و با هم افزایی همه دستگاه های اجرایی می توان از این صنعت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رمزارزها در ابتدا باید مورد حمایت دستگاه ها و نهادها باشند تا بتوان صرافی ها را نیز مورد حمایت قرار داد، اظهار کرد: مشکل کمبود برق واحدهای صنعتی و تولیدی در زمان پیک بار مصرف باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بلاکچین و رمزارزها صنعت جدیدی است که نیاز به حمایت دارد، گفت: تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی در استان زنجان دچار مشکل است.

حمیدی گفت: تعرفه های بالای برق، استفاده از گاز برای فعالیت این صنعت، ممنوعیت های فعالیت چندین ماهه، تناقض برخی از قوانین با یکدیگر، تسهیلات و حمایت های دولتی از صنعت بلاکچین و رمزارزها، به روز شدن قوانین در حوزه ماینینگ، شناخته شدن رسمی فعالیت این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: صنعت برق کشور یک صنعت پیر است و  در حال حاضر روزانه ۶۰ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود که متاسفانه به دلیل فرسودگی صنعت برق ۲۶ تا ۳۰ درصد در فرآیند تولید، تلفات نیرو وجود دارد.