صاحبخبر - یک کارشناس ایمنی با تاکید بر لزوم برگزاری کمپینهایی درباره ایمنی جاده و تصادفات جادهای گفت: در دنیا مردم نیز برای برگزاری کمپینهایی از این دست تلاش میکنند.
محمدرضا مرشد دوست در گفتوگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: گاهی حوادث تلخ سرآغاز یک کمپین ایمنی و یک مطالبهگری می شود. به عنوان مثال خانوادهای، یکی از اعضای خود را در تصادف جادهای از دست میدهد و پس از گذراندن دورهای سخت، کمپینی را برای آگاهسازی و فرهنگسازی برگزار میکند. مرشد دوست گفت: در این کمپینها به دنبال آموزش و فرهنگسازی نیز هستند. در این راستا سمینارهایی برگزار میشود و فرهنگسازی میکنند. به طوری که طی روزهای گذشته در خارج از کشور کمپینی با عنوان ادوارد برگزار شد. در این کمپین تلاش میکنند که به مدت یک روز تعداد تصادفات جادهای به صفر برسد. وی افزود: برگزاری این کمپینها در دنیا با استقبال سلبریتیها و سازمانهای امدادی نیز مواجه میشود. یعنی مردم این کمپینها را برگزار میکنند و پس از آن سازمانهای امدادی و.. از آنها حمایتهای لازم را انجام میدهند. متاسفانه در کشور ما این حمایت به این اندازه نیست و با این استقبال روبهرو نمیشود. شاید یکی از دلایل کم بودن کمپینهای ایمنی از این دست، همین امر باشد که آنگونه که باید از آن استقبال نمیشود.
این کارشناس ایمنی با بیان اینکه بهتر است که مردم کمپینهای ایمنی را برگزار کنند و سازمانهای دولتی از آنها حمایت کنند، گفت: اگر استقبال مردم از برگزار شدن این دست کمپینها افزایش پیدا کند شاهد افزایش فرهنگ ایمنی و حساسیت بیشتر بر اجرای آن خواهیم بود.∎