شناسهٔ خبر: 49467972 - سرویس ورزشی
منبع: میزان | لینک خبر

آخرین قهرمان آسیایی ایران، آخرین امید تراکتور در آسیا

آخرین مربی ایرانی قهرمان آسیا می‌تواند امیدی برای این روزهای سخت تراکتور باشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - وضعیت بحرانی تراکتور بر کسی پوشیده نیست و این باشگاه در آستانه جدال حساس با النصر عربستان در یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا تنها با ۱۶ بازیکن راهی قطر شده و مدام بر روی نیمکت و در کادر مدیریتی خود دچار تغییرات می‌شود و اگر شخصی دو روز اخبار این باشگاه را پیگیری نکند و سپس بخواهد این کار را انجام دهد هر بار شگفت زده خواهد شد.

در آخرین تغییر روی نیمکت تراکتور، فیروز کریمی که در ۶ بازی پایانی فصل پیش هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده داشت به تراکتور برگشت و جای خود را از فراز کمالوند پس گرفت! کریمی در ۶ دیداری که روی نیمکت تراکتور نشست ۴ برد و ۲ باخت کسب کرد و این تیم را پس از یک فصل پر فراز و نشیب به رده چهارم رساند و دوباره به انتخاب مدیران تراکتور برای روزهای سخت بدل شده است.

کریمی آخرین مربی ایرانی است که موفق شده یک تیم ایرانی را به قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا برساند. فصل ۹۳-۱۹۹۲ جام باشگاه‌های آسیا، پاس تهران با هدایت فیروز کریمی و درخشش ستارگانی چون مدیرروستا، گروسی و... توانست قهرمان آسیا شود. پس از پاس هیچ مربی و هیچ تیمی موفق به قهرمانی در فوتبال باشگاهی آسیا نشد و از این مربی همچنان به عنوان آخرین قهرمان ایران در آسیا یاد می‌شود.

تراکتور روز‌های سختی را سپری می‌کند و سه‌شنبه قرار است مقابل حریفی قدرتمند و متمول قرار بگیرد. آنها غایبان بسیار زیادی دارند و در این مدت رنگ آرامش را به خود ندیده و به احتمال زیاد روحیه خوبی هم ندارند. تنها امید تراکتوری‌ها به معجزه فیروز کریمی است. آخرین قهرمان ایران در آسیا می‌تواند با زمین‌گیر کردن النصر پرستاره، قهرمان فراموش نشدنی تراکتوری‌ها باشد.

انتهای پیام/