شناسهٔ خبر: 49452463 - سرویس استانی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار عنوان شد؛

رونق اقتصاد دانش‌بنیان می تواند وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان به جای اقتصاد وابسته به نفت تأکید کرد و گفت: رونق اقتصاد دانش‌بنیان می تواند وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از نفت برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای تبدیل علم به ثروت گفت: اکنون سیاست نظام بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان استوار است و باید با حمایت از جوانان فناور اقتصاد کشور را نجات داد.

وی با اشاره به عبور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۶ هزار شرکت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تأکید دارند.

واعظی با تأکید بر مسئولیت‌پذیری دانشگاه در قبال فارغ‌التحصیلان و دانشجویان فناور تصریح کرد: علم بایستی منجر به خلق ارزش و اشتغال شود و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همواره در تلاش است که به‌عنوان حلقه ارتباطی بین دانشگاهیان و فناوران و صاحبان صنایع محصولات دانش‌بنیان و فناور را به صنعت عرضه کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد:هم اکنون ۳۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان در ۱۷ مرکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر هستند و تا پایان سال تعداد مراکز رشد و نوآوری این پارک به ۲۲ مرکز خواهد رسید.

وی به آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این صندوق باهدف تسریع فرآیند تبدیل ایده به ثروت و جلوگیری از بروکراسی و جبران عدم تمایل نهادهای مالی سنتی برای تأمین مالی حوزه‌های فناوری و نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد.