شناسهٔ خبر: 49158687 - سرویس ورزشی
منبع: راه دانا | لینک خبر

شکست بسکتبال با ویلچر مقابل امریکا

پارالمپیک توکیو| رحیمی رکورد پاراتیر و کمان را شکست و به مرحله بعد رسید/ چراغ اول را روشن شد؛ جعفری مرد نقره ای پاراوزنه برداری

سومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقابت پارالمپین های ایران در رشته‌های پاراتیراندازی با کمان و پارادوچرخه‌سواری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سومین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان امروز (جمعه) در 4 رشته پاراتیر و کمان، پارادوچرخه‌سواری، بسکتبال با ویلچر و پاراوزنه‌برداری به مصاف حریفان رفتند.

 

پاراتیر و کمان؛ پایان کار نعمتی، زندی و عسگری در مرحله تعیین رنکینگ

مسابقات پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 9 صبح امروز (جمعه – به وقت توکیو) در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما پیگیری شد.

سه نفر از کمانداران کشورمان مرحله تعیین رنکینگ مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را پشت سر گذاشتند.

نمایندگان کشورمان در رقابت‌های صبح امروز زهرا نعمتی، محمدرضا زندی و فرزانه عسگری بودند که به ترتیب در مواد ریکرو انفرادی، انفرادی w1 و کامپوند انفرادی به رقابت با حریفان خود پرداختند.

در این رقابت زهرا نعمتی با 630 امتیاز در ماده ریکرو انفرادی سوم شد، فرزانه عسگری با 677 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت و محمدرضا زندی با 643 امتیاز و عنوان ششمی به کار خود در مرحله تعیین رنکینگ پایان داد.

مسابقات امروز برای تعیین رنکینگ برگزار شد و کمانداران در روزهای آینده در مرحله حذفی مسابقات به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

 

کماندار چینی رکورد پارالمپیک را ارتقا بخشید/ کار دشوار نعمتی برای دستیابی به مدال طلا

مسابقات تیراندازی با کشورمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو با ارتقای رکورد در ماده ریکرو انفرادی بانوان پیگیری شد.

مسابقات پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از صبح امروز در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما دنبال شد که در یکی از مسابقات برگزار شده، 24 کماندار در ماده ریکرو انفرادی به رقابت با هم پرداختند.

در این رقابت وو چونیان از چین با امتیاز 642 ضمن دستیابی به رتبه اول رنکینگ، رکورد پارالمپیک را هم ارتقا بخشید. پس از او الیزابتا مینو از ایتالیا با 633 امتیاز دوم شد و زهرا نعمتی از کشورمان با 630 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

با این اوصاف نعمتی در راه دستیابی به مدال طلا و در مراحل بعدی کار دشواری در مصاف با کماندار چینی خواهد داشت. او در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو پایین‌تر از زهرا نعمتی به مدال نقره ریکرو انفرادی رسیده و در ریکرو تیمی به مدال طلا دست یافته بود.

 

رحیمی رکورد پارالمپیک را شکست و به مرحله بعد رسید/ حریفان بیابانی و منشازاده مشخص شدند
غلامرضا رحیمی، رمضان بیابانی و علی سینا منشازاده کمانداران کشورمان در دو بخش ریکرو و کامپوند به کار خود در مرحله تعیین رنکینگ بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو پایان دادند.

مسابقات پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 14 امروز (جمعه – به وقت محلی) در سایت تیراندازی با کمان مجموعه یومه‌نوشیما پیگیری شد. نمایندگان کشورمان در رقابت‌های عصر امروز غلامرضا رحیمی، رمضان بیابانی و علی سینا منشازاده بودند که به ترتیب در مرحله تعیین رنکینگ مواد ریکرو و کامپوند انفرادی رقابت کردند.

در پایان این رقابت غلامرضا رحیمی در بخش ریکرو انفرادی با امتیاز 644 عنوان نخست را به خود اختصاص داد و رمضان بیابانی و علی سینا منشازاده در بخش کامپوند انفرادی با امتیاز مشابه 699 به ترتیب دوم و چهارم شدند.
رحیمی با 644 امتیاز ضمن راهیابی به مرحله بعد به‌عنوان برترین پاراتیرانداز، رکورد پارالمپیک در بخش ریکرو مردان را که پیش از این در اختیار ابراهیم رنجبر از کشورمان با 637 امتیاز بود را ارتقا بخشید.

بدین ترتیب در مرحله بعدی مسابقات رمضان بیابانی به مصاف سلیمان سلیمان از عراق می‌رود و علی سینا منشازاده با عمر اچه وریا از مکزیک رقابت خواهد کرد. غلامرضا رحیمی هم بدون رقابت با حریفی دیگر در مرحله یک هشتم نهایی حاضر خواهد شد.

 

پارادوچرخه سواری؛ محمدی از رسیدن به فینال بازماند

مهدی محمدی پارادوچرخه سوار ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز در ماده پیست تعقیبی انفرادی ۴۰۰۰ متر C5 با حریفان خود به رقابت پرداخت اما از رسیدن به فینال بازماند و حذف شد.

محمدی در گروه خود با زمان ۵ دقیقه و ۹ ثانیه و ۱۵۴ صدم ثانیه در رده دهم قرار گرفت.

در این گروه «فولون» از فرانسه با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۲۷۴ صدم ثانیه اول شد و ورزشکاران استرالیا و اوکراین دوم و سوم شدند.

محمدی در این ماده به کار خود پایان داد. این دوچرخه سوار روز سه شنبه در جاده تایم تریل و روز جمعه در جاده استقامت با حریفانش رقابت خواهد کرد.

 

بسکتبال با ویلچر؛ شکست ایران در برابر امریکا
تیم بسکتبال با ویلچر ایران در دومین دیدار خود در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک برابر تیم آمریکا متحمل شکست شد.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران  که در گروه B رقابت های دور مقدماتی بازی های پارالمپیک با تیم‌های استرالیا، آلمان، آمریکا و الجزایر هم‌گروه است عصر امروز (جمعه) در دومین دیدار این مرحله برابر تیم آمریکا قرار گرفت.

این دیدار از ساعت ۱۷ به‌وقت توکیو در سالن «آرکا آرنا » آغاز شد و در نهایت با نتیجه 41 بر 65 به سود تیم ملی بسکتبال با ویلچر آمریکا به پایان رسید. قضاوت این دیدار بر عهده «هکتور سامارونا» از اسپانیا بود که به کمک چین تایپه، آلمان و مکزیک این بازی را سوت زد.

ایمان بگ‌زاده‌فرد، دانیال ذاکری، فالح عیاشی، عبدالجلیل قرنجیک، حسن عبدی، محمد محمدنژاد، مجتبی کمالی، امیررضا احمدی، محسن طلوعی، وحید سعادت‌پور، محمدحسن سیاری،رضا عیوضی، ملی پوشان تیم ملی بسکتبال با ویلچر بودند که عباس آقاکوچکی سرمربی تیم آنان را به‌تناوب راهی میدان کرد.

کوارتر نخست ۲۲ بر ۹ به سود آمریکا به پایان رسید. هر چند شاگردان آقاکوچکی در کوارتر دوم بازی بهتری به نمایش گذاشتند اما کوارتر دوم نیز 17 بر 9 به سود حریف پایان یافت. در کوارتر سوم نتیجه 14 بر 11 به سود امریکا شد. کوارتر پایانی نیز دو تیم با تساوی 12 بر 12 به کار خود پایان دادند.
ملی پوشان بسکتبال با ویلچر در ادامه این مسابقه نتوانستند فاصله امتیازی را جبران کنند و در نهایت دومین دیدار خود در پارالمپیک را 41 بر 65 به آمریکا واگذار کردند.

باخت در برابر آمریکا دومین باخت تیم بسکتبال با ویلچر ایران بود. شاگردان عباس آقاکوچکی روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز با نتیجه ۳۹ بر ۸۱ بازی را به استرالیا واگذار کردند. با این دو باخت صعود پارالمپین های بسکتبال ایران به دور بعدی رقابت ها سخت شد.
تیم بسکتبال با ویلچر ایران فردا (شنبه) ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به‌وقت توکیو به مصاف تیم الجزایر خواهد رفت.

 

پاراوزنه برداری؛ جعفری چراغ اول را روشن کرد/ لیفت نقره در توکیو

رقابت های دسته 65 کیلوگرم پاراوزنه برداری پارالمپیک توکیو ساعت 16:30 امروز (جمعه 5 شهریور ماه) به وقت محلی در سالن توکیو اینترنشنال فوروم شروع شد. در این دسته، 10 ورزشکار از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و امیر جعفری نیز نماینده کشورمان روی تخته بود.

امیر جعفری در حرکت اول یکضرب 195 کیلوگرم را به ثبت رساند. ملی پوش کشورمان در حرکت دوم که 196 کیلوگرم بود، دچار خطا شد. وی در حرکت سوم هم نتوانست 198 کیلوگرم را ثبت کند.

در پایان رقابت این دسته، لیو لی از چین با 198 کیلوگرم به مدال طلا رسید. امیر جعفری با 195 کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با 192 سوم شد.

با این مدال جعفری، نخستین مدال کاروان اعزامی کسب شد. بر مبنای ارزیابی کمیته ملی پارالمپیک، جعفری مدعی مدال برنز بود که با عملکردی بهتر، مدال نقره را به دست آورد.

در حاشیه این مسابقات، محمد ترباش از اردن در حرکت اول که 120 کیلوگرم را درخواست کرده بود، مصدوم شد و نتوانست به رقابت ادامه دهد و کناره گیری کرد.

اانتهای پیام/