شناسهٔ خبر: 49095922 - سرویس فرهنگی
منبع: جمله | لینک خبر

تولید ۳ میلیون سرنگ و ارائه خدمت به ۶۸۱ هزار نفر در تعطیلات کرونایی

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت در تعطیلات کرونایی با همه توان در کنار مردم حضور داشت، از تولید سه میلیون عدد سرنگ و ارائه خدمات به بیش از ۶۸۱ هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد. کریم همتی در خصوص اهم فعالیت های جمعیت در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مرداد […]

صاحب‌خبر -

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت در تعطیلات کرونایی با همه توان در کنار مردم حضور داشت، از تولید سه میلیون عدد سرنگ و ارائه خدمات به بیش از ۶۸۱ هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد.
کریم همتی در خصوص اهم فعالیت های جمعیت در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه تعطیلات کرونایی گفت: پیرو مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات جمعیت در واحدهای درمان اضطراری، مراکز واکسیناسیون و داروخانه ها تقویت شد و در ایام تعطیل سراسری از روز ٢٥ مرداد تا پایان روز ٣٠ مرداد با تمام توان به مردم خدمت رسانی شد.
وی افزود: در این مدت به ۶۸۱ هزار نفر خدمت رسانی شد. در همین راستا از ۳ هزار و ۷۸۶ نفر استفاده و هفت بیمارستان RDH نیز راه اندازی شد. هلال احمر در عرصه تزریق واکسن نیز ورود کرد و در ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون تجمعی دانشگاه ها به ارائه خدمت پرداخت. همچنین ۱۵ مرکز واکسیناسیون توسط هلال احمر راه اندازی شد تا روند واکسیناسیون تسهیل شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد تا در صورت درخواست وزارت بهداشت بر تعداد این مراکز افزوده شود.
همتی خاطرنشان کرد: اکنون ۵ مرکز درمانی جمعیت هلال احمر به عنوان مرکز تخصصی درمان کرونا فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر تقریبا همه ظرفیت بیمارستان نورافشار برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. ورودی اورژانس در ۶ روز در این بیمارستان ۱۶۹۱ مورد بوده که ۱۶۵۲ نفر پس از طی کردن مراحل درمانی ترخیص شده‌اند و از این تعداد ۳۹ نفر همچنان بستری هستند. ۷۸۷ نفر از مراجعین در این بازه زمانی به بیمارستان نورافشار خدمات تصویربرداری دریافت کرده و به ۱۲۲۵ نفر خدمات آزمایشگاهی ارائه شده است. خوشبختانه در این بازه زمانی میزان مرگ‌ومیر در بیمارستان نورافشار به صفر رسید.
رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروخانه‌های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی طی روزهای گذشته و تعطیلات کرونایی در ایام ‌تاسوعا و عاشورای حسینی بدون تعطیلی و بی‌وقفه به بیش از ۵ هزار و ۲۹۲ هموطن خدمات دارویی ارائه کردند. تنها مشکل اساسی که در حوزه خدمات رسانی باعث ایجاد ازدحام مراجعین شده بود قطع سامانه‌های شرکت‌های بیمه بود که این حوزه نیز ساماندهی شد. همچنین در ۱۳ داروخانه ساعت خدمات رسانی نیز افزایش یافته است تا شهروندان براحتی بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.
راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه کووید۱۹
در کشور
رییس انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی ایران گفت: طی یکسال و نیم اخیر بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در کشور راه اندازی شد.
شهروز همتی در نخستین همایش مجازی و هجدهمین همایش کشوری ارتقا کیفی خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران افزود: آزمایشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تشخیص کووید ۱۹ دارند و در ارائه خدمات تشخیصی به عنوان ارکان نظام سلامت محسوب می‌شوند.
وی اظهار داشت: راه اندازی بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه برای تشخیص بیماری کرونا به منطور رفع نیاز کشور و تشخیص آنتی ژن کووید ۱۹ کار بزرگی است و به شبکه بهداشت و درمان کمک می‌رساند.
همتی تصریح کرد: با شیوع همه‌گیری کرونا، آزمایشگاه‌های پزشکی با چالش‌های زیادی روبرو هستند و بسیاری از ارائه خدمات آنها تحت الشعاع قرار گرفته است.
وی، کمبود کیت‌های مصرفی و ضروری، عدم واقعی بودن تعرفه‌ها، وضع قوانین و مقررات غیرکارشناسی و غیره را از مواردی برشمرد که موجب نگرانی آزمایشگاه‌ها شده است.
همتی تاکید کرد: امیدواریم در بستر تعامل با آزمایشگاه ها، مشکلات این مراکز به زودی رفع شود و ساختار آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت توسط سیاست گذاران مورد توجه قرار گیرد.
رییس انجمن علوم آزمایشگاهی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های کشور همراه با شیوع کرونا با همه توان و ظرفیت وارد میدان عمل شدند و با تولید کیت‌های «پی سی آر» و تشخیص آنتی ژن بیماری کرونا و رفع نیاز کشور شایستگی و کارایی خود را در معرض دید قرار دادند.
وی افزود: علی رغم وجود مشکلات زیاد در شرایط همه گیری کرونا، برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری هجدهمین کنگره علوم آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی ایران بصورت مجازی انجام شد.
کلاهبرداری با پیامک های جعلی
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از متلاشی شدن یک باند سه نفره ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان ابلاغ شکواییه قضایی که مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند خبر داد.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: اعضای این باند سه نفره با ترفند ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیات قضائی در پوشش سامانه ثنا قوه قضاییه حاوی لینک بد افزار از کاربران درخواست می کرد که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضائی بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.
وی ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند.
وی افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در محل سکونت خود دستگیر شدند.
سرهنگ پاشایی ادامه داد: تجزیه و تحلیل نحوه ارتکاب جرایم حوزه اسکیمر و پیامک‌های جعلی مبین این قضیه است که مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت‌های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این گونه جرایم می‌زنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را که به دفعات متعدد هشدارهای آموزشی از طریق رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری به سمع و نظر آنها رسیده، نخورند.
سرهنگ پاشایی تصریح کرد: شهروندان همواره آگاه باشند که سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن‌های پوششی موسوم به number mask به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.
وی به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های جعلی ضمن بی توجهی به محتوای پیامک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت رسیدگی سریع‌تر اطلاع دهند.