شناسهٔ خبر: 48945121 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: حادثه عکار باید عاملی برای تشکیل دولت در چند روز آینده باشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به انفجار تانکر سوخت در شمال این کشور تاکید کرد این حادثه  باید عاملی تعیین کننده در راستای تشکیل دولت در چند روز آینده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان امشب یک‌شنبه درباره حادثه انفجار تانکر سوخت در التلیل اعلام کرد که این حادثه عامل تشکیل دولت در عرض چند روز باید برای افراد ذیربط باشد.

او تاکید کرد: حزب الله برای ارائه هرگونه کمک به وسیله نهادهای خود درباره آنچه در عکار اتفاق افتاده، آماده است. خواسته ما افشای جزئیات حادثه، محاکمه مسئولان آن و درس عبرت گرفتن از این حادثه دردناک است تا در عکار و دیگر مناطق لبنان تکرار نشود.

نصر الله افزود: ما باید علل این حادثه را بررسی کنیم تا امثال این حادثه تکرار نشود. متأسفانه از همان لحظه، به جای این که نیروهای سیاسی، شخصیت ها و همه برای ترمیم آسیب ها، تسکین مجروحان و درک حادثه اقدام کنند، تقابل رسانه ای با توهین، اتهام زنی، استفاده سیاسی و اغراق در پیش داوری آغاز شد.

او تأکید کرد: در مواجهه با حوادث سهمگین، مردم باید اختلافات خود را کنار بگذارند، به یکدیگر دلداری داده و دست یاری به سوی یکدیگر دراز کنند و در چنین مواقعی اتهام زنی های سیاسی موجب تغذیه تعصبات قومی و حساسیت های منطقه ای می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: باید این حادثه یک عامل تعیین کننده برای افراد ذیربط باشد که ظرف چند روز دولت را تشکیل دهند و برای همه نیروهای سیاسی و ذینفعان با همه صحبت کنند و در مقابل آنچه در کشور اتفاق می افند، فرصتی برای فکر کردن به دستاوردهای حزبی یا فرقه ای نیست.

حمد حسن، وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان امروز یک‌شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار تانکر سوخت در منطقه عکار در شمال لنبان به ۲۲ کشته و ۷۹ زخمی افزایش یافته است.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.