شناسهٔ خبر: 48719793 - سرویس اقتصادی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سهام در مدار رشد

رضایی پور، کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح قیمت سهام، باعث شده تا سرمایه گذاران با آگاهی اقدام به خرید سهم‌های کوچک در بازار سرمایه کنند و این موضوع سبب مثبت شدن شاخص کل هم وزن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، رضایی پور، درباره روند بازار سرمایه افزود: در سال گذشته افراد زیادی به صورت هیجانی وارد بازار شدند در صورتیکه زیرساخت‌های لازم برای ورود این حجم از سرمایه گذار مهیا نبود، اما امسال با توجه به اصلاح خوب و تجربه‌ای که بسیاری از سهامداران کسب کردند، بازار روند خوبی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار سهامداران از بهبود شرایط بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، باعث شد تا بازار سرمایه به ثبات برسد و سهامداران نسبت به آینده تصمیم درستی اتخاذ کنند.

رضایی پور گفغت: علاوه بر اصلاح قیمت‌ها در بازار، اتفاق مثبت دیگری که در بازار سرمایه رخ داد گزارش‌های مثبت شرکت‌ها بورسی بود. سود و عملکرد منتشر شده سال ۹۹ شرکت‌ها بورسی باعث شد تا سهامداران انتظار ادامه سود را در روزهای آتی داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این روزها در بازار سرمایه، سرمایه گذاران با دقت سهام شرکت‌های کوچک را خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث مثبت شدن شاخص کل هم وزن شد.

رضایی پور با بیان اینکه نهاد ناظر باید از ورود سرمایه گذاران به بازار حمایت کند گفت: عرضه‌های اولیه باعث بزرگ شدن بورس و ورود بیشتر سرمایه گذاران به بازار می‌شود بطور مثال با عرضه یک شرکت کشاورزی در بورس، به تعداد کدهای جدید به بورس افزوده می‌شود.

وی افزود: عرضه‌های اولیه به عنوان ضربه گیر از حباب در بازار جلوگیری می‌کنند، اما باید این عرضه‌ها در زمان و موقعیت بهتری عرضه شوند.

رضایی پور تاکید کرد: سهامداران بزرگ باید فعالیت بیشتری در بازار داشته باشند و از ابزارهای جدیدی برای حفظ ارزش سهام خود و حمایت از سهامداران استفاده کنند.

وی افزود: در زمان مثبت شدن بازار سرمایه، بسیاری از سفته بازها جذب سهم‌های کوچک با شناوری کم می‌شوند که برای جلوگیری از سفته بازی، سهامداران عمده باید سهامشان را مدیریت کنند.