شناسهٔ خبر: 48632771 - سرویس ورزشی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| واکنش رستمی به سکوی عجیب دسته ۹۶ کیلوگرم

اقتصاد ایران: دارنده دو مدال طلا و نقره وزنه‌برداری المپیک‌های ریو و لندن نسبت به رکوردهای پایین دسته ۹۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک توکیو واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های دسته 96 کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2020 روز گذشته در توکیو به انجام رسید و در حالی که چهره‌های سرشناس این دسته از جمله دو قهرمان ایرانی و تیان تائوی چینی در این رقابت‌ها غایب بودند، فارِس اِلباخ وزنه‌بردار قطری توانست نخستین مدال طلای المپیک قطر را به خود اختصاص دهد.

فارس الباخ با رکورد 177 کیلوگرم در یک‌ضرب، 225 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 402 کیلوگرم به طلای المپیک رسید و در غیاب سهراب مرادی و کیانوش رستمی، این سانچز وانیلا از ونزوئلا بود که با رکورد 177 کیلوگرم در یک‌ضرب، 210 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 387 کیلوگرم مدال نقره گرفت. آنتون پلیسنوی از گرجستان نیز که در یک‌ضرب 177 کیلوگرم و در دوضرب 210 کیلوگرم را بالای سر برده بود با رکورد مجموع 387 کیلوگرم به مدال برنز المپیک رسید.

با توجه به اینکه 96 کیلوگرم دسته‌ای است که رقابت‌هایش برای اولین بار در المپیک برگزار می‌شود، مدال‌آوران این دسته با رکوردهای نسبتاً پایین روی سکوی المپیک قرار گرفتند، در حالی که در المپیک‌های پیشین قهرمانان ایرانی از جمله کوروش باقری، شاهین نصیری‌نیا و اصغر ابراهیمی با رکوردهایی بالاتر از نفرات دوم و سوم این دسته، در وزن‌های پایین‌تر به مدال المپیک نرسیده بودند.

کیانوش رستمی که بعد از طی پروسه‌ای طولانی که البته اشتباهات خودش نیز در آن دخیل بود، از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند، بعد از اتمام رقابت‌های دسته 96 کیلوگرم در المپیک در حالی که رکوردهای شخصی‌اش در این وزن با توجه به رکورد مدال‌آوران المپیک توکیو، مدال طلا را از آنِ او می‌کرد، در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «آقایان تبریک می‌گم که نگذاشتین سومین مدال المپیکم را بگیرم... کی می‌خواد جواب منو بده؟».

به گزارش تسنیم، تیم وزنه‌برداری کشورمان تنها با دو نماینده در المپیک حضور دارد. علی هاشمی و علی داودی در دسته‌های 109 و 109+ کیلوگرم را محمدحسین برخواه به‌عنوان سرمربی و محسن بیرانوند به‌عنوان سرپرستی همراهی می‌کنند.

 

انتهای پیام/