شناسهٔ خبر: 48129186 - سرویس اجتماعی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دمای تهران به 40 درجه می‌رسد/ وقوع رگبار در سه استان جنوبی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه دمای هوای تهران فردا (14 تیرماه) به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد از وقوع رگبارو رعد و برق در سه استان جنوبی کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان افزود: امروز و فردا (13 و 14 تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در بعد از ظهر وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و فردا (14 تیرماه) شدت ناپایداری‌های همرفتی در این مناطق بیشتر می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، وی در ادامه گفت: امروز و فردا (13 و 14 تیرماه) افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (15 تا 17 تیرماه) با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما در این نواحی رخ می‌دهد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه (15 تا 17 تیرماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته ضیائیان امروز(13 تیرماه) در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: امروز تا سه شنبه (13 تا 15 تیرماه) شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 تیرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 40 و 29 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آسمان پایتخت سه شنبه (15 تیر ماه) صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به 40 و 28 درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

ضیائیان در پایان گفت: فردا (14 تیرماه) گرمترین مرکز استان کشور اهواز با بیشترین دمای 47 درجه سانتیگراد خواهد بود و شهرهای یاسوج، شهرکرد و ارومیه با بیشینه دمای 35 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شوند.