شناسهٔ خبر: 47187342 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار گیلان:

دستگاه های امنیتی با رسانه های خاطی در انتخابات برخورد کنند

رشت- معاون سیاسی استاندار گیلان خواستار برخورد سازمان اطلاعات سپاه استان با برخی رسانه‌هایی شد که به دنبال تسویه حساب شخصی و بردن آبروی افراد رد صلاحیت شده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه کارگزاران نظام دغدغه مشارکت حداکثری به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی انتخابات را دارند، اظهار کرد: مشارکت راز بقا و دوام و مشروعیت جمهوری اسلامی است و طبق تأکیدات رهبری باید در همه دوره‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه نحوه نشر اخبار انتخاباتی در امنیت انتخابات مؤثر است، افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی استان در ایجاد فضای سالم انتخاباتی نقش دارند و اگر اقدامی خلاف قوانین رخ دهد با آن برخورد می‌کنند و مسئولان ستاد انتخابات استان را نیز مطلع خواهند کرد تا برخورد لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های داخلی به دنبال تسویه حساب شخصی از کاندیدا هستند، بیان کرد: برخی رسانه‌های داخلی هیچ توجهی به مصوبات انتخاباتی نداشته و درباره اشخاص و گروه‌ها هر طور که بخواهند مطالبی منتشر می‌کنند حتی گاهاً مانند رسانه‌های معاند اطلاع رسانی می‌کنند که درست نیست.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه افراد طبق مصوبات و قوانین مربوطه تأیید یا رد صلاحیت می‌شوند، ادامه داد: هیئت نظارت بر انتخابات طبق قانون اشخاصی را رد صلاحیت می‌کنند اما رسانه در جایگاهی نیست که آبروی آن شخص رد شده را ببرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خواستار برخورد سازمان اطلاعات سپاه استان با برخی رسانه‌ها که به دنبال تسویه حساب شخصی و بردن آبروی افراد رد صلاحیت شده هستند، شد.

وی با اشاره به معضل کم آبی در گیلان اضافه کرد: آگاهی بخشی به کشاورزان در خصوص اهمیت صرفه جویی در زمان فعلی و بحران آبی که با آن مواجه هستیم ضرورت دارد زیرا طبق گفته کارشناسان در دهه آینده، استان‌های شمالی هم ممکن است دچار ورشکستگی آبی شوند لذا صرفه جویی نقش مهمی در عبور از این بحران دارد.

قاسم نژاد ساده انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود که رسانه‌ها همچون گذشته در جهت اطلاع رسانی و افزایش مشارکت عمومی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی جهت کاهش تجمعات مردمی و حفظ سلامت افراد در روز انتخابات، عنوان کرد: اقدامات لازم شامل نصب تهویه هوای مناسب در شعبه‌ها، برگزاری فرآیند انتخابات در اماکن بزرگ و وسیع و همچنین در نظر گرفتن پک‌های بهداشتی برای مراجعان انجام شده است.