شناسهٔ خبر: 46928861 - سرویس بین‌الملل
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بوریس جانسون اتهاماتی که علیه وی مطرح شده‌اند را رد کرد

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه، در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان این کشور، اتهاماتی که اخیراً علیه وی مطرح شده‌اند رد کرد.

صاحب‌خبر -

« بوریس جانسون » نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه، در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان این کشور، اتهاماتی که اخیراً علیه وی مطرح شده‌اند رد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پارلمان گفت، اگر مشخص شود که جانسون با انکار عبارتی منتسب به وی درباره «انباشته شدن هزاران جسد مبتلایان به کرونا»، دروغ گفته است، باید استعفا دهد.

جانسون در این جلسه بار دیگر این اتهام را رد که طبق آن وی در ماه اکتبر گفته بود انباشته شدن هزاران جسد مبتلایان به کرونا را به اعمال دور جدید قرنطینه ترجیح می‌دهد.

استارمر در پاسخ، به جانسون هشدار داد، هر وزیری که تلاش کند پارلمان را گمراه سازد «باید استعفای خود را اعلام کند و کسی هست که در اینجا راست نمی‌گوید».

از سوی دیگر «یان بلکفورد» رهبر حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام بریتانیا گفت: «او (جانسون) در طول یک هفته گذشته مکرراً دروغ می‌گوید. آقای نخست‌وزیر آیا شما فرد دروغگویی هستید؟»

روزنامه «دیلی میل» اخیراً گزارش داده است که نخست‌وزیر انگلیس ماه اکتبر در جلسه‌ای در دفتر کارش در خیابان «داونینگ استریت» گفته بود: «قرنطینه لعنتیِ دیگری در کار نیست، بگذارید هزاران جسد روی هم انباشته شود».

تاکنون افراد مختلفی بدون اینکه نامشان فاش شود صحت این اظهارات جانسون را تأیید کرده‌اند. این درحالی است که جانسون و وزیر دفاع انگلیس پیش‌تر  آن را تکذیب کرده بودند.