شناسهٔ خبر: 45291446 - سرویس علمی-فناوری
منبع: آریا | لینک خبر

طرز تهيه لازانيا خوشمزه و آسان همراه با سس سفيد با فر

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- لازانیا یکی از خوشمزه ترین غذاها در سراسر دنیا می باشد که بسیار محبوب است شاید کمتر کسی در دنیا باشد که نام لازانیا را نشنیده باشد. لازانیا یکی از غذاهای پر طرفدار از خانواده پاستا می باشد، برخلاف باور همه که فکر می کنند لازانیا یک غذایی ایتالیایی می باشد باید گفت کاملا اشتباه است زیرا لازانیا در واقع نام باستانی رشته های صاف خرد شده که تبدیل به نوار های صاف شده است و در واقع جزء اولین پاستاهای سده پیش هستند. لازانیا طی سال ها تغییرات زیادی کرده تا ما امروزه لازانیا را اینطور تهیه می کنیم. لازانیا را می توانید با انواع مواد گوشتی و مرغی و سبزیجات تهیه کنید و برای تهیه لازانیا شما باید یک بسته لازانیا بگیرد که در دو نوع پیش پخت و ساده وجود دارد در مدل پیش پخت نیاز به فرآیند جوشاندن برگ های لازانیا ندارد و با گذاشتن چند دقیقه در آب جوش نرم می شود. امروز طرز تهیه لازانیا خوشمزه را برای شما آورده ایم تا این غذایی خوشمزه را در منزل تهیه کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه

رب گوجه فرنگی 2 ق غذا خوری

قارچ 200 گرم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل لازانیا

کره 1 ق غذا خوری

آرد 1.5 ق غذا خوری

شیر 400 میلی معادل 2 لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا

مرحله اول : تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس سیر را پوست بگیرید و رنده ریز یا پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم : تفت دادن گوشت و رب

گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب باز شود و نغییر رنگ دهد مقداری فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید سپس قارچ ها را که از قبل خرد کردیم و را به گوشت اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود در انتهای پخت رب را افزوده و با مواد تفت داده تا رب خوش رنگ شود و بوی خامی آن از بین برود مقداری نمک اضافه کرده و از روی حرارت بر میداریم تا کمی خنک شود.

مرحله سوم : تهیه سس بشامل

آرد را داخل تابه ریخته تا بوی خامی آن از بین برود دقت کنید نباید آرد تغییر رنگ دهد سپس کره را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره ذوب شود و بعد شیر را که از قبل در دمای محیط گذاشتیم به تدریج به آرد اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا آرد کاملا باز شود و گوله نشود در انتهای پخت سس مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : آماده سازی ورقه های  لازانیا

اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می کنید مقداری آب بگذارید تا به جوش بیاد سپس ورقه ای لازانیا را داخل آب جوش ریخته تا نرم شود سپس در بیاورید و آبکشی کنید اگر از مدل ساده و بدون پیش پخت استفاده می کنید آب که جوش آمد مقدری روغن داخل قابلمه ریخته و ورقه های لازنیا را داخلش بریزید و زمانی که نرم شد آبکش کنید.

مرحله پنجم : تهیه لازانیا

یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و کف ظرف مقداری سس بشامل با قلمو بمالید سپس یک ورقه لازانیا بگذارید و روی ورقه ها را سس بشامل بزنید و روی سس از مواد گوشتی که تهیه کردیم بریزید و مقداری پنیر پیتزا به همین ترتیب تمام لایه ها را تکرار می کنیم تا ظرف پر و مواد تمام شود و لایه آخر ورقه لازانیا باشد روی آنها سس بشامل و پنیز پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم : پخت لازانیا

ظرف پیرکس را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای را روی 180 درجه و زمان را حدود 20 دقیقه تنظیم کنید تا وقتی که پنیر ذوب شود این زمان در فر برقی و سولاردم کمتر است (حدود 20 درجه) بعد از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی از حرارت بیفتد سپس برش بزنید و روی آن به دلخواه پنیر پارمزان ریخته و تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا

برای مواد میانی لازانیا می توانید از هر نوع موادی که دوست دارید به دلخواه اضافه یا کم کنید.

مراقب باشید هنگام جوشیدن ورقه های لازنیا هم بزنید تا ورقه ها بهم نچسبند و بیش از حد نرم نشوند وگرنه شکسته می شوند.

حتما روی ورقه های لازانیا آب سرد بریزید تا به بتوانید به راحتی با خمیر کار کنید.

می توانید مواد را روی ورقه ها گذاشته و رول کنید و به صورتی تکی سرو کنید.

بهتر است برای تهیه سس از فلفل سفید استفاده کنید.

برای اینکه لازانیا رژیمی تر داشته باشید می توانید پنیر پیتزا را مابین ورقه ها نریخته و فقط در آخرین لایه بریزید.

منبع : https://parsiday.com/