شناسهٔ خبر: 44836708 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگاه علمی دانشگاه محقق اردبیلی افزایش یافت

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: رشد علمی دانشگاه نشان از بالا بودن کارایی تک تک اساتید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل به نقل از محقق اردبیلی، عزیز حبیبی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده علوم این دانشگاه اظهار داشت:  ورود تحسین‌برانگیز به رتبه‌بندی تایمز و کسب رتبه هفت در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه 9 در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، قرار گرفتن در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان برای دومین بار، ورود به رتبه‌بندی مدیریت سبز و ارتقای رتبه نسبت به سال گذشته و ارتقای چشمگیر تولیدات علمی نسبت به متوسط تولیدات علمی کشور از جمله  افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.

داود سیف‌زاده، رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست گفت: تاسیس آزمایشگاه‌های جدید برای گروه‌های آموزشی، تغییر محل و قفسه‌بندی انبار مواد شیمیایی، مطالعات مربوط به طراحی و احداث رصدخانه در جهت ترویج علم نجوم و ایجاد جاذبه فرهنگی در دانشگاه، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و صدها نمونه با ارزش سنگ، کانی و فسیل و اقدام به تعمیر و ارائه خدمات دستگاه‌های آزمایشگاهی بیشتر در قالب آزمایشگاه مرکزی از عمده فعالیت‌ها است.

وی گفت: تلاش برای ایجاد انضباط آموزشی، تاسیس هسته‌های پژوهشی، اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و کسب افتخارات متعدد علمی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان از دیگر فعالیت‌های شاخص دانشکده علوم بوده است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در 201 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود 11 هزار دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

انتهای پیام/139/ش