شناسهٔ خبر: 44642715 - سرویس اجتماعی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افزایش دوبرابری پسماندهای پزشکی بعد از شیوع کرونا

معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: در سال‌های گذشته روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن پسماند بیمارستانی در پایتخت تولید می شد و بعد از شیوع ویروس کرونا روزانه به ۱۴۰ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران  با اشاره به آخرین تمهیدات شهرداری برای مقابله با مشکلات لایروبی ها در سطح شهر، اظهار کرد: از اردیبهشت امسال برنامه ریزی‌ها انجام شده است  و کار‌های عمرانی مربوط به کانال‌ها و جوی‌ها انجام می‌شود؛ همچنین جلساتی با شهردار  تهران در این رابطه انجام شده که  مسئولان اورژانس و پلیس راهور نیز حضور داشتند.

معاون خدمات شهری شهردار تهران افزود: یکی از موضوعات مهم که خواسته  تمامی نیرو‌های خدمات شهری نیز به شمار می رود، این است که شهروندان زباله‌های خود را در مخازن قرار دهند و از ریختن زباله در معابر و خیابان‌ها جلوگیری کنند.

یزدانی با بیان اینکه به صورت مرتب لایروبی ها در سطح شهر انجام می شود و جای نگرانی نیست، یادآور شد: خوشبختانه با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمترین آسیب در نیرو‌های خدمات شهری و بهشت زهرا(ع) را  شاهد بودیم و از طرف دیگر در سال‌های گذشته روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن پسماند بیمارستانی در پایتخت تولید می شد  و بعد از شیوع ویروس کرونا روزانه به ۱۴۰ تن رسیده است.