شناسهٔ خبر: 43405111 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

حکیم در دیدار عشایر : عراق هرگز بخشی از سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد بود

رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در دیدار با جمعی از شیوخ و چهره‌های برجسته عشایر سراسر عراق اظهار داشت: بغداد به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد: حل و فصل گرفتاری‌های عراق در گرو حل سلسله حلقه‌های متصلی است که از حلقه سیاسی آغاز می‌شود چرا که ثبات سیاسی دروازه ثبات امنیتی است و ثبات امنیتی راه دستیابی به ثبات اقتصادی به شمار می‌رود و از رهگذر تحقق این مقوله‌ها، مردم به کشورشان و ساختار سیاسی‌اش علاقه‌مند می‌شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره انتخابات آتی تصریح کرد: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و شیوخ و بزرگان عشایر باید مردم را به حضور در آن تشویق کنند و از تغییرات به وجود آمده نظیر کمیساریای جدید انتخابات، حوزه‌های انتخابیه متعدد و نامزدی فردمحور بر اساس کسب بیشترین آرا استفاده کنند و افراد شایسته را برای مرحله آتی انتخاب کنند، همچنین قانون انتخابات مجال گسترده‌ای را برای حضور عادلانه همه مناطق در پارلمان فراهم کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حکیم در پایان مجددا مخالفت خود را با سیاست‌های عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل اعلام کرد و افزود که حق مردم فلسطین با گذشت زمان ساقط نمی‌شود و عراق به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی نخواهد بود.

انتهای پیام/