شناسهٔ خبر: 43243756 - سرویس سیاسی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

انتخابات 1400 بدون اصلاح طلبان و اصول‌گرایان؟

فعال اصلاح‌طلب گفت: ممکن است که نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا در انتخابات پیروز نشوند و کسی روی کار آید که شعار‌های تند بدهد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علی نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نقشه راه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اظهار کرد: بهتر است که سران دو جناح اصلی کشور نشست‌هایی را با پوشش خبری مناسب برگزار کنند تا هم تبلیغی باشد و هم مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افزایش پیدا کند.

 

او ادامه داد: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای ورود به عرصه انتخابات باید برنامه‌های خود را بر پایه اعتلا بعد جمهوریت نظام، ساماندهی اقتصاد کشور و معیشت خانوارها، رفع بیکاری جوانان، تعامل با جهان خارج و نحوه استفاده از فرصت‌ها در عرصه بین المللی به مردم ارائه کنند.

 

فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب تصریح کرد: امروزه ملت ما تحت فشار است و دیگر آستانه تحمل ندارد, به همین دلیل لازم است که این 2 جناح مهم در کشور، بُعد اقتصادی جامعه و مبارزه با مفاسد را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نمازی تاکید کرد: برگزاری انتخابات به صورت آزاد می‌تواند در جامعه بسیار مفید باشد و لازم است که شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت آزاد مکلف شوند تا مسائل حل شود.

او بیان کرد: اگر انتخابات با روش‌های قبلی برگزار شود، بازنده این انتخابات مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند، زیرا مشارکت مردم به شدت کاهش پیدا می‌کند، البته ممکن است که نه اصلاح طلب و نه اصولگرا در انتخابات پیروز نشوند و کسی روی کار آید که شعار‌های تند بدهد.

 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: نظامی دموکراتیک است که ابزار مورد نیاز داشته باشد، ابزار اداره دموکراتیک کشور، احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند و آن‌ها می‌توانند علاوه بر عضوگیری حتی به نامزد‌های انتخاباتی آموزش هم بدهند.

 

نمازی در پایان گفت: اگر انتخابات امسال به صورت حزبی برگزار شود یک برنامه بسیار درستی به مردم ارائه می‌شود و قدرت تصمیم گیری بالایی هم رواج پیدا می‌کند؛ وقتی حزبی در کار نباشد طبیعتا مبنای تبلیغات تنها شعار قرار می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان