شناسهٔ خبر: 43011345 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز درگیری نظامی در قره‌باغ؛ یک زن و یک کودک کشته شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری از کشته شدن یک زن و کودک ارمنی در درگیری‌های جدید در قره باغ کوهستانی خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، درگیری میان جدایی‌طلبان ارمنی و ارتش جمهوری آذربایجان صبح امروز یکشنبه در منطقه قره باغا کوهستانی از سر گرفته شد که در این حملات یک زن و یک کودک ارمنی کشته شدند. این درگیری‌ها پس از ماه‌ها سکون در این منطقه از سر گرفته شده است. این درحالی است که طرفین ارمنی و آذری یکدیگر را به آغاز درگیری و بمباران‌ها متهم می‌کنند.

حدایی‌طلبان ارمنی با حمایت ارتش ارمنستان در دهه ۹۰ میلادی قره باغ کوهستانی را از جمهوری آذربایجان جدا کردند. در این جنگ دستکم ۳۰ هزار نفر کشته شدند که فجایعی چون کشتار خاجه‌لی نیز در این جنگ رخ داده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از حمللات گسترده صبح امروز نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این  کشور و کشته شدن افراد غیرنظامی خبر داد. ارمنستان نیز آذربایجان را مسئول این حملات دانسته است.

این درحالی است که وزارت ارتباطات جمهوری آذربایجان از کنترل فضای مجازی این کشور به منظور مقابله با شایعه‌پرکنی خبر داده است.

رویترز نیز در گزارشی اعلام کرده حکومت ارمنی قره باغ کوهستانی با اعلام حکومت نظامی همه مردان این منطقه را به خدمت فراخوانده است. از سوی دیگر جمهوری آذربایجان اعلام کرده نیازی به آماده‌باش نیروهای نظامی خود ندارد.

گفتنی است فرانسه و برخی کشورهای اروپایی از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته‌اند به درگیری‌ها در منطقه قره باغ پایان دهند. فرانسه عضو گروه مینسک برای پایان دادن به اختلافات میان این دو کشور است.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببینید