شناسهٔ خبر: 42511390 - سرویس سیاسی
منبع: تقریب | لینک خبر

انواری در گفت‌وگو با تقریب:

آیت الله تسخیری سرمایه ای کم نظیر برای جهان اسلام بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار داشت: آیت الله تسخیری یکی از شخصیتهای دغدغه مند جهان اسلام بودند و در مورد جهان اسلام ایده‌ها و فکرهای بزرگی را در سر می‌پروراندند.

صاحب‌خبر - حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، پیرامون فضیلت های زنده یاد آیت الله تسخیری اظهار داشت: آشنایی من با آیت الله تسخیری به اوایل انقلاب برمی‌گردد و یادم است که در همان ایام پیروزی انقلاب یعنی سال 58 که مشرف به حج شده بودم، آیت الله تسخیری جلوی یکی از درب‌های مسجدالنبی شروع به سخنرانی می‌کردند و هیچ ترس و وحشتی نداشتند و هرکس که از آنجا رد می‌شد شیفته صحبت های ایشان می‌شد.

وی ادامه داد: آیت الله تسخیری یکی از شخصیتهای دغدغه مند جهان اسلام بودند و در مورد جهان اسلام ایده‌ها و فکرهای بزرگی را در سرمی‌پروراندند؛ ایشان در مسئله تقریب مذاهب و وحدت بین مسلمانان جزو پیشکسوت ها بودند و کسانی که از نزدیک با وی همکار بودند ( چه اهل سنت و شیعه)  انس خاصی با او داشتند.

انواری تصریح کرد:آیت الله تسخیری در عین سایر ویژگی های شخصیتی شان از صفا و معنویت خاصی هم برخوردار بودند و رفتار بسیار با محبتی با دیگران داشتند.

وی با بیان اینکه فقدان آیت الله تسخیری ضایعه بزرگی برای جهان اسلام ایجاد کرده است، اظهار داشت: متاسفانه تا زمانی که چنین شخصیت‌های جلیل القدری در بینمان حضور دارند، کمتر قدر می‌دانیم و به چشم یک سرمایه بزرگ به آن نگاه نمی‌کنیم و درست زمانی که از دستشان می‌دهیم خلأ این شخصیت ها معلوم می‌شود و تازه متوجه میشویم که چه کسی را از دست داده‌ایم.

انواری اضافه کرد: مرحوم آیت الله تسخیری در تمام دوران خدمت به انقلاب اسلامی شخصیتی بی حاشیه و کم نظیر بودند و فعالیت هایی که به ایشان محول می‌شد را خالصانه و بدون داشتن هیچ توقعی به سرانجام می‌رساندند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطر نشان کرد: اگر برای هر شخص دیگری محدودیت های جسمی و کسالتی شبیه آیت الله تسخیری رخ می‌داد قطعا گوشه گیر می‌شد اما ایشان با وجود همین محدودیت‌ها همواره روحیه شاداب و اخلاق حسنه خود را چه در باطن چه در ظاهر حفظ می‌کردند و با دل و جان به وظایف خود عمل می‌کردند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
 
 
انتهای پیام/
 
 
گفت‌وگو از: فاطمه جباری