شناسهٔ خبر: 42282741 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن؛

معاون اردوغان با نماینده اتحادیه‌اروپا در امور ترکیه دیدار کرد

معاون رئیس‌جمهور ترکیه با نماینده اتحادیه اروپا در امور این کشور در شهر آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه امروز جمعه در خصوص تنش های اخیر میان این کشور با یونان با «کریستین برگر» نماینده اتحادیه اروپا در امور ترکیه را در آنکارا دیدرا و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این دیدار که ۴۵ دقیقه به طول انجامید، در خصوص تحولات مدیترانه شرقی٬ اتحادیه گمرکی و مهاجرت رایزنی کردند.

«فواد اوکتای» در دیدار با «کریستین برگر» ضمن اشاره به مشکلات موجود در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در سطح شرکت‌ها تأکید کرد که آنکارا بدون به مخاطره انداختن دستور کار خود گفتگوها با تمام اعضای این اتحادیه را ادامه می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه و نماینده اتحادیه اروپا در امور این کشور همچنین در جریان این دیدار همچنین با بررسی مسائل مرتبط با دوره همه‌گیری کرونا، درباره مبارزه ترکیه با این ویروس گفتگو کردند.

گفتنی است، وزارت امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش در واکنش به تهدید به اعمال تحریمِ این کشور از سوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا حق ندارد از فعالیت‌های کشورمان برای اکتشاف منابع هیدروکربن انتقاد و از ما درخواست کند تا این فعالیت‌ها را متوقف کنیم. انتقادهای اروپا در این باره پذیرفتنی نیست.

گفتنی است، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر در خصوص تنش ها میان آتن و آنکارا در سخنانی اعلام کرد: خواستار برگزاری گفتگوهای جدی میان ترکیه و یونان هستیم؛ همچنین از ترکیه می خواهیم تا از اقدامات یکجانبه خودداری کند.

وی در ادامه از بررسی اقداماتی علیه ترکیه که می تواند دارایی های این کشور از قبیل کِشتی های متعلق به آنکارا را تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار دهد نیز خبر داد.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.