به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی گفت: در سال ۹۸ کارهای اساسی و بزرگی کلید خورد و تکمیل شد، یکی از آنها حذف قبوض کاغذی بود که صرفهجویی ۸۵ میلیارد تومانی برای شرکت ملی گاز به همراه داشت.
وی ادامه داد: این کار با جمعآوری شماره همراه مشترکان آغاز و سامانهای برای آن راهاندازی شد؛ تا پیش از این اقدام، تنها کمتر از ۳۰ درصد شمارههای مشترکان را داشتیم که با آغاز این پروژه، این رقم به ۸۹ درصد رسید.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز با بیان اینکه با راهاندازی وب سرویس مشاهده و پرداخت قبوض از طریق سایت NIGC.IR و شرکتهای پرداخت الکترونیک (PSP) امکانپذیر شده است، اظهار کرد: خدماتدهی در بستر دولت الکترونیک از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات را از سال ۹۸ آغاز کردیم که موارد استعلام میان سازمانهای دولتی از قبیل سازمان بیمه تأمین اجتماعی، استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم، استعلام شماره همراه از سرویس شاهکار و تأییدیه ایثارگری کارکنان از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را انجام دهد.
به گفته سراجی، یکی از کارهای مؤثری که در سال ۹۸ آغاز شد و توسعه آن امسال نیز ادامه دارد، راهاندازی زیرساخت اطلاعاتی سامانهها و روال یکپارچه نرمافزاری «سورین» همسو با استقرار نظام یکپارچه مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت ملی گاز ایران به صورت چابک و طبق تکلیف سیستم مدیریت یکپارچه شرکت ملی گاز ایران یا همان IMS است که با تکمیل این سیستم متمرکز، یکپارچه و جامع، میتوان امیدوار بود که جریان اطلاعات در طول زنجیره ارزش شرکت بیواسطه انجام شود.
وی تصریح کرد: یکی از شاخصترین کارهای انجامشده در این بستر ایجاد پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی و ساماندهی اطلاعات بالغ بر ۶۰ هزار نیرو شامل نیروهای رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری در سطح شرکت ملی گاز ایران با همکاری مؤثر مدیریت منابع انسانی بوده است که بخشی از پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی، ساماندهی اطلاعات نیروهای پیمانکاری در قالب سامانه ساپنا برای نخستین بار در سطح وزارت نفت بوده که متعاقب طراحی و استقرار موفق آن در سطح شرکت ملی گاز، به درخواست معاونت توسعه سرمایه انسانی وزارت نفت، به مرکز داده شرکت ملی نفت ایران منتقل شد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز پروژه مکانیابی GIS شرکت ملی گاز ایران را از دیگر پروژههای جامع، مهم و اصلی شرکت ملی گاز ایران دانست و گفت: این پروژه زیربنایی و اساسی در شرکت ملی گاز ایران است که در سال ۹۸، فاز یک این آن در حوزه توزیع گاز کلید خورده و با ایجاد موتور بومی، کار از حوزه توزیع گاز آغاز شد؛ به دلیل اینکه یکی از ارکان استقرار سیستمهای مکانیک، دادههای سیستمی است که در بخش توزیع و گازرسانی، فعالتر بوده و انشاءالله در سال آینده و سالهای بعد، در حوزه انتقال گاز و پالایشگاه ها نیز آن را توسعه میدهیم که به این ترتیب یکی از پروژههای زیربنایی و اساسی شرکت گاز به ثمر برسد.
سراجی همچنین اظهار کرد: سال ۹۸ فعالیتهای خوبی را در حوزه امنیت از قبیل تشکیل گروه Cert یا پاسخگویی به رویدادهای سایبری، تشکیل گروه Cert صنعتی در حوزه اتوماسیونهای صنعتی در پالایشگاهها، ایستگاههای تقویت فشار و ... آغاز کردیم که نشستهای اولیه آنها نیز برگزار شده است و در سال ۹۹، این موارد دنبال میشود.
به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی گفت: در سال ۹۸ کارهای اساسی و بزرگی کلید خورد و تکمیل شد، یکی از آنها حذف قبوض کاغذی بود که صرفهجویی ۸۵ میلیارد تومانی برای شرکت ملی گاز به همراه داشت.
وی ادامه داد: این کار با جمعآوری شماره همراه مشترکان آغاز و سامانهای برای آن راهاندازی شد؛ تا پیش از این اقدام، تنها کمتر از ۳۰ درصد شمارههای مشترکان را داشتیم که با آغاز این پروژه، این رقم به ۸۹ درصد رسید.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز با بیان اینکه با راهاندازی وب سرویس مشاهده و پرداخت قبوض از طریق سایت NIGC.IR و شرکتهای پرداخت الکترونیک (PSP) امکانپذیر شده است، اظهار کرد: خدماتدهی در بستر دولت الکترونیک از طریق اتصال به شبکه ملی اطلاعات را از سال ۹۸ آغاز کردیم که موارد استعلام میان سازمانهای دولتی از قبیل سازمان بیمه تأمین اجتماعی، استعلام مدرک تحصیلی از وزارت علوم، استعلام شماره همراه از سرویس شاهکار و تأییدیه ایثارگری کارکنان از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را انجام دهد.
به گفته سراجی، یکی از کارهای مؤثری که در سال ۹۸ آغاز شد و توسعه آن امسال نیز ادامه دارد، راهاندازی زیرساخت اطلاعاتی سامانهها و روال یکپارچه نرمافزاری «سورین» همسو با استقرار نظام یکپارچه مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت ملی گاز ایران به صورت چابک و طبق تکلیف سیستم مدیریت یکپارچه شرکت ملی گاز ایران یا همان IMS است که با تکمیل این سیستم متمرکز، یکپارچه و جامع، میتوان امیدوار بود که جریان اطلاعات در طول زنجیره ارزش شرکت بیواسطه انجام شود.
وی تصریح کرد: یکی از شاخصترین کارهای انجامشده در این بستر ایجاد پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی و ساماندهی اطلاعات بالغ بر ۶۰ هزار نیرو شامل نیروهای رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری در سطح شرکت ملی گاز ایران با همکاری مؤثر مدیریت منابع انسانی بوده است که بخشی از پایگاه اطلاعاتی منابع انسانی، ساماندهی اطلاعات نیروهای پیمانکاری در قالب سامانه ساپنا برای نخستین بار در سطح وزارت نفت بوده که متعاقب طراحی و استقرار موفق آن در سطح شرکت ملی گاز، به درخواست معاونت توسعه سرمایه انسانی وزارت نفت، به مرکز داده شرکت ملی نفت ایران منتقل شد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز پروژه مکانیابی GIS شرکت ملی گاز ایران را از دیگر پروژههای جامع، مهم و اصلی شرکت ملی گاز ایران دانست و گفت: این پروژه زیربنایی و اساسی در شرکت ملی گاز ایران است که در سال ۹۸، فاز یک این آن در حوزه توزیع گاز کلید خورده و با ایجاد موتور بومی، کار از حوزه توزیع گاز آغاز شد؛ به دلیل اینکه یکی از ارکان استقرار سیستمهای مکانیک، دادههای سیستمی است که در بخش توزیع و گازرسانی، فعالتر بوده و انشاءالله در سال آینده و سالهای بعد، در حوزه انتقال گاز و پالایشگاه ها نیز آن را توسعه میدهیم که به این ترتیب یکی از پروژههای زیربنایی و اساسی شرکت گاز به ثمر برسد.
سراجی همچنین اظهار کرد: سال ۹۸ فعالیتهای خوبی را در حوزه امنیت از قبیل تشکیل گروه Cert یا پاسخگویی به رویدادهای سایبری، تشکیل گروه Cert صنعتی در حوزه اتوماسیونهای صنعتی در پالایشگاهها، ایستگاههای تقویت فشار و ... آغاز کردیم که نشستهای اولیه آنها نیز برگزار شده است و در سال ۹۹، این موارد دنبال میشود.