شناسهٔ خبر: 4141540 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا،

رویارویی نمایندگان ایران با رقبای سنتی

تهران - ایرنا- نمایندگان ایران در دور سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان سنتی خود از عربستان می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این دیدارها درروزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد تا دور رفت از مرحله گروهی به پایان برسد و چهره تیم های مدعی تا حدود زیادی مشخص شود.

طبق برنامه هر چهار نماینده ایران(پرسپولیس و نفت تهران، فولادخوزستان و تراکتورسازی تبریز) باید با تیم های کشور عربستان رقابت کنند.

جدا از پرسپولیس که در دیدارهای گذشته عملکرد مطلوبی داشته است، دیگر تیم های کشورمان باید برابر حریفان خود نتایج خوبی کسب تا شانس صعود خود را حفظ کنند.

از سوی دیگر رقابت حساس همیشگی تیم های ایرانی با عربستانی ها می تواند بر جذابیت های این دیدارها اضافه کند.

**النصر عربستان - پرسپولیس ایران

از گروه A تیم فوتبال پرسپولیس سه شنبه شب در ریاض به میهمانی النصر خواهد رفت و در صورت کسب امتیاز می تواند تا حدود زیادی به صعود امیدوار شود.

تیم تحت هدایت حمید درخشان که در آسیا فراتر از لیگ برتر بازی می کند در 2 دیدار نخست خود لخویا قطر و بنیادکار ازبکستان را شکست داد تا با 6 امتیاز صدرنشین بلامنازع این گروه باشد.

هم اکنون النصر با دو تساوی تیم دوم این گروه محسوب می شود و به طور یقین این تیم برای کسب 3 امتیاز به میدان می رود و سرخپوشان ایران دیداری دشوارتر از بازی های نخست خود در قهرمانان را پیش روی دارند.

پرسپولیس در این دیدار مغز متفکر خود یعنی فرناندو گابریل برزیلی را به همراه بابک حاتمی در اختیار ندارد.

در دیگر دیدار این گروه تیم های یک امتیازی بنیادکار و لخویا در تاشکند به مصاف هم می روند.

**نفت تهران – الشباب عربستان

نفت تهران که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند باید با کسب 3 امتیاز دیدار با الشباب عربستان را به پایان برساند، چراکه در غیر این صورت شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت.

شاگردان علیرضا منصوریان در 2 دیدار نخست مقابل پاختاکور ازبکستان و العین امارات تنها یک امتیاز اندوخته کرده اند و روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران تنها 3 امتیاز را می خواهند.

هرچند نفت از نظر ارایه بازی روان و خوب در لیگ قهرمانان آسیا نیز همچون لیگ برتر عملکرد مناسبی داشته است اما مهاجمان از نظر گلزنی چندان موفق نبودند تا تنها یک امتیاز را اندوخته داشته باشند.

از سوی دیگر الشباب عربستان نیز از تیم های بزرگ عربستان است که سابقه طولانی و معتبری در لیگ قهرمانان آسیا دارد و از 2 بازی نخست خود نیز 2 تساوی را کسب کرده است.

امتیازات این دیدار برای هر دو تیم ارزش فراوانی دارد و می تواند گره گروه B را باز کند.

در دیگر دیدار این گروه، پاختاکور 4 امتیازی از العین 2 امتیازی میزبانی خواهد کرد.

**فولادخوزستان - الهلال عربستان

فولادخوزستان پس از کسب 2 تساوی از دیدارهای ابتدایی خود عصر سه شنبه در ورزشگاه غدیراهواز میزبان الهلال عربستان است.

فولاد برخلاف ابتدای فصل که در لیگ برتر ایران یکه تازی می کرد، هم اکنون شرایط خوبی ندارد و در هفته های اخیر نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده است.

شاگردان دراگان اسکوکیچ باید از تیمی میزبانی کنند که سال گذشته عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است و یکی از پرافتخارترین باشگاه های قاره کهن محسوب می شود.

نماینده خوزستان با ترکیب جوان و جویای نام خود می تواند با پیروزی در این دیدار علاوه براین که شرایط خود را در جدول رده بندی لیگ قهرمانان سروسامان بخشد به ادامه مسابقات لیگ برتر نیز امیدوار باشد.

در دیگر دیدار گروه C السد قطر که با 4 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار دارد از لوکوموتیو ازبکستان که یک امتیاز اندوخته است، میزبانی می کند.

**الاهلی عربستان – تراکتورسازی

تراکتورسازی تبریز که در دو فصل گذشته نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و عملکرد ضعیفی را از خود برجای گذاشت به دنبال جبران در فصل جاری است.

شاگردان تونی اولیویرا در دیدار نخست ناباورانه مغلوب تیم نسف قارشی شده اما در دومین دیداربرابر الاهلی امارات به برتری دست یافتند تا امیدوار شوند.

تراکتورسازی درحالی چهارشنبه شب به میهمانی الاهلی عربستان می رود که کسب یک امتیاز در خانه حریف نیز می تواند نتیجه خوبی برای نماینده کشورمان باشد و این تیم پرطرفدار را در شرایط خوبی قرار دهد.

هم اکنون الاهلی عربستان با چهار امتیاز صدرنشین گروه D محسوب می شود و نسف قارشی و تراکتورسازی 3 امتیازی هستند.

همچنین چهارشنبه شب الاهلی امارات که تنها یک امتیاز دارد از نسف قارشی ازبکستان پذیرایی می کند.

ورزشی(5)**3783**1581