شناسهٔ خبر: 41381451 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

احیای واحدهای راکد از اولویت‌های وزارت صمت در سال جهش تولید است

قزوین- معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: ۹۸۲۱ واحد راکد در کشور شناسایی شده که احیای آنها و تکمیل واحدهای نیمه تمام ازاولویت های وزارتخانه در سال جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در سفر به قزوین ظهر پنجشنبه از چند واحد صنعتی در استان قزوین بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

زرندی در این بازدید به همراه عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، از چند واحد تولید ماسک، قطعات لوازم خانگی در شهرستان‌های آبیک، قزوین و تاکستان بازدید کرد.

زرندی در این بازدی اظهار داشت: در شرایطی که در فشار تحریم هستیم باید همه عزم خود را جزم کنیم تا با رفع موانع تولید به تسهیل در امور تولیدکنندگان کمک کنیم.

معاون طرح و توسعه وزارت صمت تصریح کرد: باید در سیاست‌ها و رویکردهای ما در نوع واگذاری‌های زمین تجدید نظر کنیم و مانند برخی کشورهای پیشرفته به جای فروش زمین به تولید کننده آن را اجاره ۲۵ ساله دهیم و در سر موعد یک بازنگری و به روز رسانی در روند کارخانه صورت گیرد تا زمین هم از چرخه دلالی خارج شده و تولید هم متوقف نشود.

زرندی اضافه کرد: باید بستر تولید برای حضور افراد دارای اهلیت مهیا شود و حمایت مناسب نیز از این سرمایه گذاران در طول سال صورت گیرد تا تولید متوقف نشود.

وی گفت: این که توسعه واحدهای صنعتی به صورت پراکنده باشد منطقی نیست و در این زمینه نیز باید همکاری لازم برای تأمین زمین و تسهیلات در اجرای طرح‌های توسعه واحدها انجام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: واحدهای تعطیل شده در کشور شناسنامه دار شده و در سایت بارگداری شده و اولویت ما کمک به فعال شدن ان توسط صاحبان اصلی واحدهاست.

زرندی اظهار داشت: فعال شدن واحدهای راکد و تکمیل واحدهای نیمه تمام از مهمترین اولویت‌های وزارتخانه در سال جاری است و با کمک مدیران استان‌ها ضمن شناسایی واحدهای نیمه فعال برای احیای این واحدها اقدام خواهد شد.

وی افزود: دسته بندی طرح‌های نیمه تمام از دیگر برنامه‌های وزارت خانه در سال جاری است و اگر در یک سال هیچ تحولی در ساخت و ساز زمین‌های واگذار شده به تولید کننده صورت نگیرد و شاهد راه اندازی واحد تولیدی نباشیم باید برای تعیین تکلیف و آزادسازی زمین اقدام شود.

وجود ۹۸۲۱ واحد راکد در کشور

زرندی گفت: در حال حاضر ۹۸۲۱ واحد تولیدی راکد در سراسر کشور شناسایی شده که برای احیای آن اقدام لازم آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۰۰ واحد راکد فعال و احیا شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم بخشی از این واحدها وارد چرخه تولید شود تا اشتغال و جهش تولید محقق شود.