شناسهٔ خبر: 41044286 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

امسال کرونا تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان را ۱۰ درصد کاهش داد

گروه استان‌ها ـ معاون سیاسی و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: امسال کرونا ۱۰ درصد تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان را نسبت به سال گذشته کاهش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان در سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا 10 درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: بر اساس آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده است، مشاغل آسیب‌دیده از شیوع کرونا شناسایی و با ارائه تسهیلات کم‌بهره موردحمایت قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ضرر و‌ زیان‌های وارد آمده ناشی از شیوع کرونا به اقتصاد استان سمنان بیان کرد: بیکاری تنها ضرر وارد آمده به اقتصاد این استان نیست.

خجسته پور تأکید کرد: با توجه به کاهش تعهد اشتغال‌زایی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل باید راهکارهای عملی در جهت رفع این مشکل و برطرف کردن آثار منفی کرونا اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای عملی برای کاهش آثار منفی کرونا تشکیل کارگروه اشتغال در شهرستان‌های مختلف استان است.

معاون سیاسی و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال به‌صورت 100 درصد محقق شد و لازم است روند سال گذشته با تلاش و همت مضاعف همه دستگاه‌های اجرایی تداوم یابد.

خجسته پور اظهار داشت: در برهه کنونی باید تلاشی همگانی برای رونق تولید و اقتصاد در استان سمنان صرف شود.

انتهای پیام/363/ش