شناسهٔ خبر: 3865553 - سرویس سیاسی
منبع: موج | لینک خبر

وزير خارجه ايتاليا:

ايتاليا خواستار حصول توافق هسته اي و گسترش روابط با ايران است

وزير خارجه ايتاليا گفت: ايتاليا خواستار حصول راه‌حلي در اين زمينه در راستاي صلح و منافع جامع بين‌المللي و تبادل تجاري و بازرگاني بين کشورهاي درگير پرونده و منافع کشورهايي است که در اين زمينه به صورت مستقيم نقش ايفا مي‌کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، «پائولو جنتيلوني» وزير خارجه ايتاليا که در پاسخ به دعوت همتاي ايراني خود به تهران سفر کرده، ظهر امروز در نشست خبري مشترک حضور يافت.
وي از سفر وزير محيط زيست ايتاليا به تهران در آينده نزديک خبر داد و به ريشه‌هاي کهن و عميق روابط 2 کشور اشاره کرد.
«جنتيلوني» همچنين ابراز خرسندي کرد: ايتاليا در زمينه همکاري‌هاي فرهنگي به زودي ميزبان مسوولان جمهوري اسلامي ايران در عرصه فرهنگي خواهد بود.
وزير خارجه ايتاليا به همکاري‌هاي دو کشور در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و افزود: اعتقاد دارم که يک بافت اقتصادي و منسجم فعال بين دو کشور ايجاد کرديم.
وي در پايان و در پاسخ به سوالي در خصوص موضوع هسته‌اي ايران با بيان اين که بايستي از مذاکرات و گفت‌ و گوها براي يافتن راه‌حل‌ در اين زمينه حمايت کرد، خاطرنشان کرد: ايتاليا خواستار حصول راه‌حلي در اين زمينه در راستاي صلح و منافع جامع بين‌المللي و تبادل تجاري و بازرگاني بين کشورهاي درگير پرونده و منافع کشورهايي است که در اين زمينه به صورت مستقيم نقش ايفا مي‌کنند.