شناسهٔ خبر: 3858731 - سرویس بین‌الملل
منبع: نسیم | لینک خبر

وندی شرمن: تحریم‌ها برای مدت بسیار بسیار طولانی علیه ایران باقی می‌ماند

نسیم

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: تمام تحریم‌های ما علیه ایران درباره "حمایت از تروریسم" و "حقوق بشری" باقی می‌ماند؛ تمام نگرانی‌ها درباره بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه باقی می‌ماند و این مساله برای یک زمان بسیار بسیار طولانی باقی می‌ماند

صاحب‌خبر -
به گزارش «نسیم»، شرمن در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: اجازه بدهید درباره این مساله شفاف حرف بزنم. هیچ معامله بزرگی با ایران وجود ندارد. مذاکرات تنها درباره برنامه هسته‌ای آنها (ایران) است. ما کاملا در جریان مسائلی که در منطقه خاورمیانه می‌گذرد، هستیم. تمام تحریم‌های ما علیه ایران درباره حمایت از تروریسم باقی می‌ماند؛ تمام تحریم‌های حقوق بشری باقی می‌ماند؛ تمام نگرانی‌ها درباره بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه باقی می‌ماند و این مساله برای یک زمان بسیار بسیار طولانی باقی می‌ماند. 
 
ما همچنین بسیار نگران وضعیت امنیت و ثبات در منطقه هستیم. علت دیدار روز پنجشنبه جان کری، وزیر امور خارجه با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نیز همین مساله است. من هم برای شرکت در اجلاسی در لندن به او می‌پیوندم. این مساله، علت اصلی ارتباط دائمی ما با اسرائیل است. این مساله، علت اصلی ارتباط دائمی ما با مسئولان اردن و رهبران سیاسی در لبنان است. 
 
بگذارید صریح بگویم؛ ما در هر سفری که در خاورمیانه انجام می‌دهیم، درباره این مساله حرف می‌زنیم و گفتگو می‌کنیم. زمانی که در ژاپن بودم، با رهبران خاورمیانه دیدار کردم؛ همین طور در چین. البته نگرانی آنان علاوه بر ایران، مساله داعش هم هست. البته این موضوع به معنی اهمیت یکسان این دو پرونده نیست زیرا ایران هم دل خوشی از داعش ندارد. با این حال، اینکه ایران در حال مبارزه با داعش است و ما هم می‌خواهیم با داعش مقابله کنیم، به معنی همکاری و یا همسانی فعالیت‌های ما با ایران نیست. ما نگاه دقیقی به آنچه ایران در خاورمیانه انجام می‌دهد داریم و مذاکرات هسته‌ای فقط برای مذاکرات هسته‌ای است.