شناسهٔ خبر: 38046234 - سرویس استانی
منبع: موج | لینک خبر

رشد 500 درصدی پروژه های عمرانی در البرز

موج نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در ایام الله دهه فجر شاهد کلنگ زنی و افتتاح 305 پروژه دولتی و 110 طرح در بخش خصوصی در استان البرز هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه ۱۶ بهمن در آغاز عملیات عمرانی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کوثر در شهرستان اشتهارد اظهار کرد: در دهه فجر ۳۰۵ پروژه دولتی با حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۱۰ طرح بخش خصوصی با بیش از ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار در البرز افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در کل کشور افتتاح پروژه‌های عمرانی بیش از ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که این رشد در البرز  بیش از ۵۰۰ درصد است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت:حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی در این ایام در کشور داریم که تاثیر بسزایی در اقتصاد ایران دارد.

 وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگ و ابر پروژه‌های زیادی در این روزها در کشور افتتاح می‌شود که در شرایط اقتصادی کنونی رسیدن به این نتایج قابل تقدیر است.

جمالی نژاد بیان کرد: در مجموع ۴۱۵ پروژه دولتی و خصوصی مشتمل بر بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در البرز ویژه دهه فجر داریم که اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار بخش خصوصی در کنار بخش دولتی گفت: افراد حاضر در بخش خصوصی با سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف ورود و اقدام به انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی می‌کنند که بابت این مهم از آنها قدردانی می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: خوشبختانه قطار پرسرعت به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی و صنعتی در کشور به خوبی پیش می‌رود و این‌ حرکت کند نشده است و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح‌های صنعتی- تولیدی در البرز هستیم.