شناسهٔ خبر: 3785832 - سرویس سیاسی
منبع: موج | لینک خبر

نخستين دغدغه افراد براي تربيت ديگران، بايد تربيت خود باشد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اولين راه براي کساني که دغدغه تربيت ديگران را دارند بايد اين باشد که صادقانه و در وهله اول دغدغه تربيت خود را داشته باشند،گفت: رفتار مبتني بر غيرعلم اثري ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، اسفنديار چهاربند، مدير کل آموزش و پرورش شهر تهران، حجت‌الاسلام امرودي، معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران، سردار حسيني، رئيس پليس راهور تهران بزرگ و جمعي از برگزيدگان حوزه تربيت اسلامي از اقشار مختلف در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد، ‌نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني، اظهار داشت: واقعيت اين است که عالم ماده، عالم تحول و تغيير است و منشأ تغيير و تحول در ماهيت پديده مادي نهفته است.
وي ادامه داد: موجودات مادي بدون استثنا داراي 2 حيث وجدان، فعليت و ديگري استعداد و قوه هستند و پديده فاقد فعليت و استعداد وجود ندارد.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد يادآور شد: برخي پديده‌ها از استعداد بالاتري برخوردارند و اين گونه که ادبيات وحي به ما مي‌آموزد و واقعيت تاريخ عالم مادي تأييد مي‌کند، در حيات پديده‌هاي عالم انسان از بالاترين استعداد برخوردار است و اين استعداد متراکم از قابليت آراستگي به کمالات بالاتر بهره‌مند است تا انسان در ميان همه پديده‌ها از افتخار خليفة‌اللهي بهره‌مند شود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: به فعليت رساندن استعداد از قوه به فعل، تنها از راه تربيت ممکن مي‌شود و هر چه مربي تواناتر، لايق‌تر و از معرفت بيشتر و عزم راسخ‌تري برخوردار باشد، موفق‌تر خواهد بود.
وي با بيان اين که تا يک دهه قبل بسياري از رموز عالم پنهان بود گفت: خداوند متعال خود را مربي انسان ناميده است و در قله حکمت تدبير و رحمت عهده‌دار اين کار شده است.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد يادآور شد: کساني مي‌توانند براي تعالي و تکامل، مربي باشند که خود غرق در وجود خداوند باشند و نخستين راه براي کساني که دغدغه ديگران را دارند اين است که صادقانه دغدغه خود را داشته و خود را تربيت کنند.
وي ادامه داد: مربي پرورشي آن گاه در دغدغه تربيت دانش‌آموز صادق است که دغدغه تربيتي خود را داشته باشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آموزه‌هاي قرآن خاطرنشان کرد: انسان به ميزان تربيت خود نوراني مي‌شود و اگر ظلمتي بود، بدانيم خود تاريک هستيم و ترديدي در آن نکنيم لذا براي نورانيت خودمان بايد تلاش کنيم.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد تصريح کرد: تمام تصميمات ما بايد مبتني بر دانش باشد وگر نه آن تصميم قرآني نيست و مديريت دانش‌بنيان سخن 1400 سال پيش قرآن است و رفتار مبتني بر غير علم، اثري ندارد.