پیشنهاد حمایت شهرداری از مشاغل خانگی قشرهای آسیب پذیر در شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر امروز مطرح شد و موافقان و مخالفان نظرات خود را در این باره مطرح کردند.
حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: واژه حمایت در این زمینه باید تالیف شود که به نظرم تسهیلگری در امر توزیع، کمک و بازاریابی همچنین اختصاص مکان برای فروش محصولات افراد در معرض آسیب است.
*شهرداری موظف به بازاریابی نیست
در ادامه صدراعظم نوری عضو شورای شهر گفت: بازاریابی بر عهده شهرداری نیست و باید عنوان هدایت اصلاح شود. مسئولیتی را بر روی دوش شهرداری میگذارید که بعدا دردسرساز است. تسهیلگری یعنی ارائه فضا برای فروش محصولات افراد در معرض آسیب ولی تبلیغ آن بر عهده شهرداری نیست و تنها مطالبهگری به همراه دارد.
در ادامه نظری گفت: هر چند که خیلی با صحبتهای خانم نوری اختلاف نظر ندارم ولی منظور ما از تبلیغ این است که از طریق برخی بیلبوردها اطلاعرسانی شود که مشاغل خانگی افراد آسیب پذیر نمایشگاهی در مکانی مشخص دارد.
حسن رسولی نیز گفت:من با تعریف جامعه مفهوم حمایت مخالفتی ندارم ولی باید تکلیف شهرداری برای بازاریابی مشخص شود به نظرم اصلاح واژه انجام دهید تا با تعیین حدود جامعه هدف دچار سردرگمی نشود.
سرانجام ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران گفت:منظور از حمایت اختصاص اماکن شهرداری برای فروش محصولات خانگی افراد در معرض آسیب است و اگر امکانات و ظرفیتهای تبلیغی وجود داشته باشد شهرداری لازم است اقداماتی را انجام دهد.
در نهایت با 15 رای موافق در شورای شهر شهرداری ملزم به حمایت از مشاغلی خانگی افراد در معرض آسیب شد.