شناسهٔ خبر: 35519555 - سرویس علمی-فناوری
منبع: آریا | لینک خبر

با حکم وزیر علوم؛

سرپرست پارک علم و فناوري فارس انتصاب شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آقای امین‌رضا ذوالقدر را به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری فارس منصوب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در حکم انتصاب آقای منصور غلامی، خطاب به آقای امین رضا ذوالقدر آمده است:
با عنایت به استعفای جناب آقای فرید مُر از ریاست پارک علم و فناوری فارس، ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای ایشان، بر اساس پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری به موجب این حکم به سمت سرپرست پارک علم و فناوری فارس منصوب می‌شوید.
امیدوارم با تعامل مؤثر با مدیریت استان و دانشگاه‌های بزرگ منطقه شرایط رشد و توسعه کمّی و کیفی پارک و زمینه‌های نقش‌آفرینی هر چه بیشتر آن را در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری منطقه فراهم آورید و جایگاه پارک علم و فناوری فارس را در عرصه علم و فناوری و برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ارتقا دهید.
ان‌شاءالله با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی مأموریت‌ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
آقای امین رضا ذوالقدر متولد سال 1360 در نیریز فارس و دانشیار بخش شیمی دانشگاه شیراز است.
وی دانش‌آموخته کارشناسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، کارشناسی ارشد شیمی فیزیک دانشگاه شیراز و دکترای تخصصی شیمی فیزیک از دانشگاه شیراز است.
از مسؤولیت‌های اجرایی آقای ذوالقدر می‌توان به معاون بخش شیمی دانشگاه شیراز (1397-1396)، سرپرست دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شیراز (1398-1397)، رئیس پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز (1398-1397)، مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز (1398)، عضو هیأت مدیره شرکت ابداع و انتقال دانش (1378 تاکنون)، مدیر عامل شرکت پدیدآوران پدیده‌های نوین، مستقر در پارک علم و فناوری فارس، (1388 تاکنون)، پژوهشگر (هیئت علمی پژوهشی) دانشگاه علوم پزشکی شیراز-مرکز تحقیقات علوم دارویی (1391-1390) و نماینده بخش شیمی دانشگاه شیراز در انجمن شیمی ایران (1396 تاکنون) اشاره کرد.
عضو شورای استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز (1397 تاکنون)، عضو کمیته امور بین الملل دانشگاه شیراز (1397 تاکنون)، سرپرست تیم المپیاد بخش شیمی دانشگاه شیراز (1394 تاکنون)، دبیر تخصصی نشریه پژوهش‌های شیمی (1397 تاکنون)، سرپرست IT بخش شیمی دانشگاه شیراز (1393 تاکنون)، راه‌اندازی آزمایشگاه محاسباتی (HPC) در بخش شیمی دانشگاه شیراز (1386 تاکنون)، راه‌اندازی آزمایشگاه الکتروشیمی فیزیک در بخش شیمی دانشگاه شیراز (1396 تاکنون)، دبیر اجرایی دومین همایش ملی علوم پروتئینی و پپتیدی 1397 (با حضور پروفسور روبرت هابر برنده جایزه نوبل شیمی)، عضو کمیته اجرایی نوزدهمین همایش شیمی ایران 1395 و استاد میزبان پروفسور اکسل کلاین از دانشگاه کلن آلمان (جهت دوره فرصت مطالعاتی فروردین تا مرداد 1398) از دیگر مسؤولیت‌های اجرایی وی به شمار می‌رود.
وی چاپ بیش از 30 عنوان مقاله در نشریات معتبر ملی و بین‌المللی، شرکت در بیش از 20 همایش ملی و بین‌المللی، داوری بیش از 50 عنوان مقاله برای نشریات معتبر، راهنمایی و مشاوره 35 عنوان رساله تحصیلات تکمیلی، ترجمه کتاب شیمی در اینترنت، محقق سرآمد علمی کشور و دریافت پژوهانه (گرنت) از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال 1394 را در کارنامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود دارد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید مُر، رئیس سابق پارک علم و فناوری فارس در زمان تصدی مسؤولیت این پارک قدردانی کرد.

انتصاب محمدمهدی لطفی به سمت سرپرست پارک علم و فناوری یزد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، آقای محمـّد مهدی لطفی را به سمت سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب کرد.
در حکم آقای منصور غلامی، خطاب به آقای محمدمهدی لطفی آمده است:
با عنایت به استعفای آقای داریوش پورسراجیان از ریاست پارک علم و فناوری یزد و پذیرش آن، ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای ایشان، بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری به موجب این حکم جناب‌عالی، به سمت سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب می‌شوید.
امید دارم با تعامل مؤثر با مدیریت استان و دانشگاه‌های بزرگ منطقه، شرایط لازم برای رشد و توسعه کمی و کیفی پارک و زمینه‌های نقش‌آفرینی هر چه بیشتر پارک در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری منطقه فراهم آید و جایگاه پارک علم و فناوری یزد در عرصه علم و فناوری منطقه و برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ارتقاء یابد.
ان شاء الله با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی مأموریت‌ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
آقای محمدمهدی لطفی متولد 1357 در یزد و دانشیار پایه 14 گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد است.
وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تهران و دکتری تخصصی مهندسی صنایع دانشگاه تهران است.
از مسؤولیت‌های اجرایی آقای لطفی می‌توان به معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یزد (1395 تاکنون)، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1394 لغایت 1395)، مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه یزد (1394-1392)، مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه یزد (1385 لغایت 1387) و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد (1391 لغایت 1392) اشاره کرد.
معاون گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد (1387-1383)، مدیر مرکز رشد مقدماتی پارک علم و فناوری یزد (1383-1382)، مشاور پارک علم و فناوری یزد (1383 تا 1387 و 1393 تاکنون)، مؤسس و رئیس هیأت مدیره شرکت آرمان‌گستر (1382 تاکنون)، دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی مهندسی صنایع 1397، نماینده دانشگاه یزد در هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان یزد (1398-1396) و نماینده دانشگاه یزد در هیأت مدیره سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد 1398 تاکنون از دیگر مسؤولیت‌های اجرایی وی به شمار می‌رود.
وی چاپ بیش از 45 مقاله علمی- پژوهشی در مجلات نمایه شده ISI و ISC، تألیف و ترجمه 3 عنوان کتاب، انجام 12 طرح پژوهشی، بیش از 30 مقاله در همایش‌های ملی و بین‌المللی، استاد راهنمای بیش از 35 دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و استاد راهنمای 6 دانشجوی دکتری مهندسی صنایع و استاد نمونه در دانشگاه یزد (سال 1385) را در کارنامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود دارد.
وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات آقای داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد در زمان تصدی مسؤولیت این پارک قدردانی کرد.