شناسهٔ خبر: 34753486 - سرویس استانی
منبع: موج | لینک خبر

نادر فلاحی:

میزان ماندگاری مسافران در استان اردبیل دو برابر افزایش یافت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میزان ماندگاری مسافران در استان اردبیل در سال 98 نسبت به سال 96 دوبرابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: میزان ماندگاری مسافران در استان اردبیل در سال 98 نسبت به سال 96 دوبرابر افزایش یافته است.

وی گفت: بنا به بررسی های صورت گرفته مدت ماندگاری در مراکز اقامتی استان اردبیل در سال 96 حدود یک و نیم روز بود که این میزان در سال جاری به حدود 3 روز افزایش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: اجرای برنامه ها و جشنواره های متعدد، بالا بردن تنوع مراکز گردشگری، و تبلیغات و معرفی جاذبه های استان اردبیل در رسانه ها و فضای مجازی باعث افزایش چشم گیر تورهای خارجی به ویژه تورهای عربی در استان شده است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به توزیع سفر از شمال تا جنوب استان هم اکنون مدت ماندگاری برخی از تورهای خارجی در استان به 4 و 5 روز نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: توجه به میزبانی شایسته از گردشگران از طریق آموزش از جمله مسایل بسیار مهم و زیربنایی فرهنگی است که ارتقاء آن نیازمند توجه ویژه مردم و تمامی دستگاه های مرتبط با گردشگری است.