شناسهٔ خبر: 34474205 - سرویس بین‌الملل
منبع: ابنا | لینک خبر

۳۰ کشته در حمله انصارالله به رژه نظامی عناصر دولت مستعفی یمن در شهر عدن

ابنا

در حمله موشکی و پهپادی انصارالله به مراسم رژه نظامی شبه‎نظامیان دولت مستعفی یمن در شهر عدن 30 نفر کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع یمنی از کشته شدن 30 نفر در عملیات امروز نیروهای ارتش یمن و انصارالله به مراسم رژه نظامی شبه‎نظامیان دولت مستعفی یمن در شهر عدن خبر دادند.

شهر عدن مرکز جنوب یمن صبح امروز (پنچشنبه) شاهد یک عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله بود که در آن ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» کشته یا زخمی شدند.

این عملیات نیروهای یمنی علیه شبه‌نظامیان مستقر در پادگان الجلای شهر البريق واقع در غرب عدن در حین برگزاری مراسم رژه نظامی نیروهای دولت مستعفی صورت گرفت.

شبکه المیادین درباره تلفات ناشی از این عملیات مشترک یگان‌های پهپادی و موشکی یمن که با پهپاد انتحاری «قاصفk2» و یک فروند موشک بالستیک میان‎بُرد صورت گرفته، گزارش داد که در این حمله ۳۰ نفر، از جمله یک فرمانده ارشد، کشته شده‌اند.

گزارش‌های رسیده از یمن حاکی از آن که «منیر الیافعی» از فرماندهان نیروهای تحت حمایت امارات در عدن موسوم به «کمربند امنیتی» نیز امروز کشته شد.

«یحیی علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با تائید خبر کشته شدن ده‌ها مزدور در عدن گفت که «ائتلاف سعودی علیه یمن اکنون در حالتی از چنددستگی و فروپاشی قرار دارد».

.....................
پایان پیام/ 167