شناسهٔ خبر: 34316718 - سرویس بین‌الملل
منبع: آریا | لینک خبر

نانسی پلوسی؛

در دادگاه با ترامپ مبارزه می کنیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مستندات کافی برای تبانی رئیس جمهور آمریکا با روسها وجود دارد.
به گزارش آریا و به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان لایو‎؛ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مستندات کافی برای تبانی رئیس جمهور آمریکا با روسها وجود دارد و در دادگاهها با ترامپ مبارزه خواهند کرد.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:امروز روزی تاریخی بود.امروز بازپرس پیشین آنچه را که گزارشش به همراه داشت برای همه عیان کرد.ما شاهد نقطه عطفی در آگاهی عمومی مردم در این کشور هستیم. 35فرد و نهاد متهم شدند. به 25 مورد رسیدگی شد.7نفر و از جمله 5 نفر از مقامات ارشد ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ محکوم شدند. بسیاری از این موضوع آگاه شدند که تبانی وجود داشته است.بر اساس بسیاری از نظرسنجی ها افراد معتقدند که در مسیر قانون سنگ اندازی شده است و هیچ فردی نباید تبرئه می شده است.
ضد رئیس جمهور اعلام جرم شود
در ادامه جری نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امروز مردم آمریکا از آنچه که شورای تحقیقات پنهان کرده بود آگاه شدند.ما شاهد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 بودیم.آنها همچنین از مشارکت رئیس جمهور در این موضوع آگاه شدند.آنها همچنین از موضوع سنگ اندازی در مسیر قانون آگاه شدند.مولر این موضوع را به طور شفاف اعلام کرد که رئیس جمهور تبرئه نشده است.مولر شواهدی از سنگ اندازی در مسیر قانون  و سوء استفاده از قدرت به وسیله رئیس جمهور پیدا کرده بود.در این گزارش آمده است که به خاطر سنگ اندازی در مسیر قانون باید ضد رئیس جمهور و زمانی که وی از قدرت کنار رود اعلام جرم شود. مولر به این نتیجه رسیده بود که ترامپ از روس ها کمک گرفته است.مولر در سه مورد شاهد سنگ اندازی در مسیر قانون بوده است.ترامپ تلاش کرده است که بازپرس ویژه را به منظور توقف تحقیقاتش برکنار کند. ترامپ تلاش کرده است که افراد به نفع او دروغ بگویند.ترامپ تلاش کرده است که اقدامات شورای ویژه را محدود کند.ترامپ حتی تلاش کرده است که با شاهدانی که در امر تحقیقات همکاری می کردند مقابله و برخورد کند.شواهد زیادی در رابطه با این موارد وجود دارد.رئیس جمهور ترامپ تلاش زیادی برای متوقف کردن تحقیقات شورای ویژه انجام داده است.
وی افزود:هر فردی که به این روش عمل کند ,اگر در مقام  رئیس جمهور نباشد با تحقیقات جنایی روبرو خواهد شد و ضد وی اعلام جرم خواهد شد.تمامی اتهامات وارده بر اساس شواهد وارد شده اند.اینکه رئیس جمهور می گوید که سنگ اندازی در مسیر قانون صورت نگرفته است موضوعی بی معنی است.اینکه او می گوید که کاملا تبرئه شده است یک دروغ است.
وی افزود: او امروز در سخنان خود اعلام کرد که روسیه چگونه به طور گسترده  و سیستماتیک در انتخابات ما دخالت کرده است.روس ها چندین بار به ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ نزدیک شده اند و با آن تماس گرفته اند.این ستاد هم از اقدامات آنها استقبال کرده است و از آنها بهره برداری کرده است و سپس حالا  همه چیز را انکار کرده است.ترامپ درباره پنهان کاری,سنگ اندازی در مسیرقانون و تحقیقات درباره حمله به دموکراسی کشور ما دروغ گفته است. نگرانی ما این است که 2 سال و نیم پس از این کابوس رئیس جمهور آمریکا همچنان از خارج کمک دریافت کند.رئیس جمهور همچنان حملات روس ها به دموکراسی آمریکا را ساختگی می داند.موضوعی که مولر امروز آن را رد کرد.ترامپ این اقدامات را در جهت بدنامی خود می داند و این در حالی است که مولر این موضوع را رد کرد.ما در انتخابات آتی آمریکا آسیب پذیرتر از وضعیت کنونی خواهیم بود.ما نمی توانیم به طور کلی اقدامات روسیه را کنترل کنیم.آنها می توانند به انتخابات و بخش دفاعی کشور ما آسیب وارد کنند.ما نمی توانیم این موضوع را کنترل کنیم اما باید تمام تلاش خودرا به کار گیریم.مولر خواست که ما این موضوع را به روشی وطن پرستانه انجام دهیم.او بر روی این موضوع تاکید کرد که ما نباید در حمله به دموکراسی کشورمان مشارکت کنیم.
در ادامه رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان گفت: همه باید بدانند که چه روی داده است.این لحظه مهمی در تاریخ آمریکا است.این موضوعی است که به سالهای متمادی و سالهای پیش رو  مربوط می شود.زمانی که ما رئیس جمهوری داریم که به قوانین احترام نمی گذارد باید چه کار کنیم.آنچه که امروز روی داد موضوعی ضروری بود.این گامی مهم در جهت آگاهی دادن به مردم آمریکا بود.ما باید در آینده مطمئن باشیم که این مسائل دیگر روی ندهد.
در ادامه نانسی پلوسی گفت: تحقیقات مولر ارتباطات تجاری رئیس جمهور را پوشش نداده است.یکی از این ارتباطات با روس ها بوده است.این موضوعی است که ما می خواهیم به آن پی ببریم.من معتقدم که آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم این است که شاهد اقدامات این دولت در پنهان کردن همه چیز هستیم.این برخلاف تلاش ها و تعهدات دولت برای حفاظت از قانون اساسی است.برخی از اقدامات این دولت در امر تحقیقات ممکن است که امنیت ملی ما را به خطر بیندازد.این اقدامات سبب دخالت های بیشتر روسیه در دموکراسی ما می شود و آن را تضعیف می کند.این موضوع تنها در کشور ما روی نخواهد داد بلکه در دیگر کشورهای جهان هم روی خواهد داد.این موضوع سبب آشفته کردن وضعیت دموکراسی در کشور ما خواهد شد.این موضوعی بسیار جدی است.امروز روز مهمی در کشور ما بود.
در ادامه پلوسی گفت:نظر من این بوده است که تصمیمات ما باید قاطع باشند.ما همچنان مسائل مهمی را پیش رو داریم.کنگره,قانون اساسی و دادگاهها مسائل مهمی هستند.ما در دادگاهها با رئیس جمهور مبارزه خواهیم کرد.
در ادامه کانینگ رئیس کمیته نظارتی گفت:ما باید کاری کنیم که رئیس جمهور ترامپ مسئوولیت پذیر شود.ما باید در این راه به اطلاعات دست پیدا کنیم.ما باید به شاهدان دسترسی داشته باشیم و مدارک را در اختیار داشته باشیم.اما رئیس جمهور گفته که هیچ شاهدی را در اختیار ما قرار نخواهد داد.اگر لازم باشد که استیضاح انجام شود ما باید این مسیر را برویم.این موضوع باید بر اساس واقعیت ها و قانون  صورت گیرد.این موضوع به حزب مربوط نمی شود بلکه به وطن پرستی مربوط می شود.من خواهان آن هستم که مجلس سنا به قسمی که خورده است پایبند باشد و از قانون اساسی دفاع کند.دخالت روسیه در انتخابات ما به منزله چالشی برای امنیت ملی ما است.
در ادامه جری نادلر رئیس کمیته قضایی گفت: ریچارد نیکسون احساس می کرد که یک دیکتاتور است.رئیس جمهور ترامپ هم دیروز سخنان نیکسون را بار دیگر بیان کرد.او اعلام کرد که بر اساس بند دوم قانون اساسی می تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد.این نشان دهنده خودکامگی است و نشان دهنده دموکراسی نیست. ترامپ مرتکب جرایم متعددی شده است.او تلاش کرده است که اقدامات مجرمانه خود را پنهان کند.این وضعیت نمی تواند ادامه پیدا کند.کنگره باید از قانون اساسی دفاع کند و ما این کار را انجام خواهیم داد.
در ادامه آدام شیف رئیس کمیه اطلاعاتی کنگره گفت:به نظرم انتخابات سال 2016 به منزله انتخاباتی غیرمنصفانه برای کشور ما بود.این انتخابات به دروغ مربوط می شد.ما شاهد برج سازی ترامپ در مسکو بوده ایم.زمانی که رئیس جمهور در تلاش برای رسیدن به مقامش بوده است بر روی این طرح کار می کرده است و این موضوع را از مردم کشور پنهان کرده است.این نبود وفاداری وی را به کشور نشان می دهد.ما پیش از هر طرح استیضاحی باید شواهد کافی در اختیار داشته باشیم.
مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ: ذهن دموکرات ها مملو از کینه و نفرت از ترامپ است
رئیس ستاد انتخاباتی آمریکا به اظهارات رابرت مولر درباره تخلفات انتخاباتی تیم ترامپ واکنش نشان داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سرانجام پس از مدتها انتظار رابرت مولر بازرس ویژه سابق برای رسیدگی به پرونده موسوم به تحقیق و تفحص درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در کنگره حاضر شد تا به پرسشهای اعضای کنگره پاسخ بدهد. پس از اینکه رابرت مولر در کنگره به بیان توضیحات خود پرداخت، اظهارات او با واکنشهای بسیار زیادی همراه بود. مولر در توضیحات خود تصریح کرد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان تحقیق و تفحص دروغ گفته است.
بِرَد پارسکال مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ به این سخنان واکنش نشان داد.
وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کل شبح این داستان همواره این بوده است که دموکراتها کوشیده اند نتایج قانونی انتخابات ریاست جمهوری2016 را زیرسوال ببرند. امروز شاهد بودیم که (با حضور مولر در کنگره) آنها به گونه ای وحشتناک بار دیگر در این هدف خود ناکام ماندند. حالا حتی بیش از گذشته مشخص شده است که ذهن دموکراتها کاملا مملو از نفرت از شخص رئیس جمهور است و اینکه دغدغه آنها ایستادن درمقابل عزم مردمی است که وی را انتخاب کرده اند.
مولر درباره اتهام تخلفات انتخاباتی ترامپ : ترامپ کاملا تبرئه نشده است
بازرس ویژه پرونده انتخابات آمریکا تصریح کرد ترامپ از اتهامات تخلفات انتخاباتی کاملا تبرئه نشده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، رابرت مولر بازرس ویژه سابق در پرونده رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در کنگره درباره این تحقیق و تفحص به نکته مهمی اشاره کرد.
در جریان این جلسه جرولد نادلر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از رابرت مولر پرسید: سوالم درباره تبرئه کامل (ترامپ) است. آیا شما واقعا ، رئیس جمهور (ترامپ) را کاملا تبرئه کردید؟
مولر در پاسخ گفت: خیر.
بمب افشاگرانه مولر: چون ترامپ رئیس جمهور است کیفرخواست ندادیم
رابرت مولر تصریح کرد علت عدم صدور کیفرخواست برای ترامپ این است که او رئیس جمهور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بخشی از سخنان رابرت مولر در جریان حضورش در کنگره برای ادای توضیح درخصوص پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا، مثل بمب صدا کرد. این اظهارات مولر به بخشی مربوط می شود که در پاسخ به سوال تد لو عضو دموکرات کمیته قضائی و از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به زبان آورد.
تد لو پرسید: علت اینکه شما علیه دونالد ترامپ کیفرخواست صادر نکردید این است که کمیته قضائی اعلام کرده است نمی توان علیه رئیس جمهور در زمانی که مسئولیت دارد کیفرخواست صادر کرد. آیا این سخن درست است؟
رابرت مولر در پاسخ گفت: این سخن درست است.
این پرسش و پاسخ بسیار خبرساز شد زیرا معنای آن است که علت اصلی عدم صدور کیفرخواست علیه ترامپ، مسئولیت اجرایی فعلی او است.
البته رابرت مولر در بخش های بعدی این جلسه حضورش در کنگره از سخن قبلی خود که در پاسخ به سوال تد لو گفته بود عقب نشینی کرد و گفت: می خواهم به نکته ای بازگردم که امروز صبح آقای لو گفت و می خواهم از او نقل قول کنم که گفت ما رئیس جمهور را به علت نظر کمیته قضائی متهم نکردیم . این سخن به این شکل درست نیست. همانطور که ما در گزارش خود بیان کرده ایم و در اظهارات اولیه امروز هم گفتم ما به این جمع بندی نرسیدیم که آیا رئیس جمهور (ترامپ) جرمی مرتکب شده است یا خیر.
این جمله مولر با عبارتی همخوانی دارد که در گزارش خود آورده است.
فراموشکاری رابرت مولر در جلسه استماع
رابرت مولر بازپرس پیشین پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016آمریکا در جلسه استماع کنگره دچار فراموشکاری شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز,مولر در این جلسه در پاسخ به سوال گرگ استانتون (GREG STANTON) نتوانست در پاسخ به سوال وی بگوید که کدام رئیس جمهور آمریکا او را به مقام دادستان کل ماساچوست منصوب کرده است.
در این جلسه استانتون از مولر پرسید: شما عضوی از تفنگداران دریایی آمریکا بوده اید. شما با کمال میل و با افتخار در ویتنام خدمت کرده اید.کدام رئیس جمهور آمریکا شما را به عنوان دادستان کل ماساچوست انتخاب کرد؟
مولر در پاسخ گفت:آیا منظور شما کدام سناتور است؟به نظرم او رئیس جمهور بوش بود.
در ادامه استانتون گفت: تا آنجایی که من می دانم رئیس جمهور رونالد ریگان این افتخار را داشت که شما را به این مقام منصوب کند.
در ادامه مولر گفت:من اشتباه کردم.