شناسهٔ خبر: 32586931 - سرویس سیاسی
منبع: جهان نیوز | لینک خبر

دژپسند: دولت در آستانه تصمیم درباره بنزین است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،  فرهاد دژپسند در حاشیه نشست با مجمع کارآفرینان در مصاحبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای اصلاح نظام بانکی گفت: همچنین شیوه نامه را برای اجرای بانکداری دیجیتال در کشور دادیم که خیلی از روند‌ها را اصلاح خواهد کرد.

وزیر اقتصاد افزود: وزارتخانه پیشنهادی را برای نحوه واگذاری و فروش دارایی‌های مازاد بانک‌های دولتی ارائه کرده که در جلسه چهارشنبه دولت مطرح می‌شود.

وی درباره ادغام بانک‌های نظامی گفت: این کار در حال انجام است و قدم به قدم پیش می‌رود و تاکنون به خوبی انجام شده است.

دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص زمان ارائه لایحه سی جی تی گفت: این لایحه در آستانه نهایی شدن است و تا خرداد از وزارت اقتصاد ارسال می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری جلسه هیئت واگذاری گفت: جلسه آینده این هیئت برای بررسی راهکار‌های عملی برون رفت از آسیب‌های فعلی دوشنبه آینده برگزار می‌شود.

دژپسند در پاسخ به سوالی درباره وجود یارانه‌های پنهان گفت: مدیریت این موضوع از جمله یارانه سوخت و انرژی باید بگونه‌ای باشد که به رفاه جامعه به ویژه اقشار در دهک اول تا هفتم دچار آسیب نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود از طرفی بنزین سرمایه کشور است و باید از هدر رفت آن جلوگیری کنیم که بر همین اساس دولت در آستانه تصمیم گیری نهایی در این زمینه است.

وی با اشاره به نشست امروز با فعالان اقتصادی و کارآفرینان گفت: در این نشست موضوعاتی مثل مالیات بیمه بانک گمرک و سرمایه گذاری مطرح و موانع موجود بررسی شد و در خیلی از موارد از گذشته کارگروه مورد نظر تشکیل شده است.

دژپسند افزود قرار شد برای توسعه بازار و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی وزارت اقتصاد کمک کند و تاکید بر این بود تا کارگروهی برای تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه تشکیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از ۴۰ میلیارد دلار صادرات فقط ۱۰ میلیارد دلار تو چرخه اقتصاد بازگشته است گفت: از طرفی بخش خصوصی باید کمک کند تا ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد بلز گردد.

دژپسند گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز با تصویب نهایی در مجلس بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به آن حل خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مسائل گمرکی افزود بازرگانانی که کارت طلایی دارند باید در مدت ۲۴ ساعت امور مربوط به گمرک آن‌ها انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو