شناسهٔ خبر: 32381700 - سرویس سیاسی
منبع: آریا | لینک خبر

تسليحات جديد ارتش رونمايي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از 6 دستاورد جديد خود رونمايي کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، اين دستاوردهاي جديد صبح شنبه با حضور امير سرتيپ‌ «نوذر نعمتي» فرمانده نيروي زميني ارتش و جمعي ديگر از فرماندهان نظامي در سازمان جهاد خودکفايي نيروي زميني ارتش به نمايش در آمدند.
مولتي روتور بمب افکن هوشمند، پرنده شکارچي تور پران، سامانه حس گر هوشمند زميني، سامانه هشدار دهنده ليزري محمول توسط نفر و سامانه هشدار دهنده ليزري محمول بر خودرو و سامانه جامع مقابله با تهديدات نوين تسليحاتي بودند.
**مولتي روتور
مولتي روتور بمب افکن هوشمند به عنوان يک سکوي متحرک هوايي به منظور نصب تجهيزات هوا پايه است که مجهز به لانچرهاي هشت تايي بوده و تا 30 دقيقه مداومت پروازي خواهد داشت. برد اين پرنده پنج کيلومتر بوده و امکان پرواز در باد حداکثر 30 کيلومتر بر ساعت را دارد و محموله اي به وزن هشت کيلوگرم را مي تواند حمل کند.
**پرنده شکارچي تور پران
پرنده شکارچي ‌تورپران به منظور شکار ريزپهپادهاي مهاجم طراحي و ساخته شده که مجهز به دو لانچر پرتاب تور با برد پرتاب 20 متر است.
مساحت تورهاي پرتاب شده 12 متر مربع است که قابليت حمل ريز پهپاد تا وزن 2 کيلوگرم را دارد.
**پاد هوشمند زميني
‌پاد هوشمند زميني قابليت کشف انسان را در 15 متري و خودرو را در 50 متري دارد و مجهز به سامانه شناسايي دوست از دشمن است.
اين پاد با يک بار شارژ به مدت سه ماه مداومت کار خواهد داشت.
**طيف سنج اتمي پلاسما
طيف سنج اتمي پلاسما قابليت آشکار سازي تمامي عناصر سبک و سنگين با حالت جامد، مايع و گاز را دارد و قابل نصب بر روي پهپاد، کواد کوپتر، خودرو و ادوات نظامي جهت نمونه برداري است.
**سامانه هشدار دهنده ليزري محمول توسط نفر
سامانه هشدار دهنده ليزري محمول توسط نفر خود حفاظتي آشکارساز سامانه هاي هدايت شونده ليزري است که تا 15 کيلومتر برد دارد.
اين سامانه که مجهز به سه حس گر گيرنده است در زماني کمتر از يک دقيقه بر پا مي شود و به صورت هشدار صوتي و روشن شدن چراغ اخطار مي دهد.
**سامانه هشدار دهنده ليزري محمول بر خودرو
سامانه هشدار دهنده ليزري محمول بر خودرو نيز مانند سامانه هشدار دهنده ليزري محمول توسط نفر بوده که قابليت نصب بر روي انواع خودروهاي نظامي را دارد.
سيام*9612** 1336
انتهاي پيام /*