شناسهٔ خبر: 30092267 - سرویس اقتصادی
منبع: آریا | لینک خبر

بارانداز و انبار ذخيره نهاده هاي کشاورزي در طبس ايجاد مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - بارانداز و انبار ذخيره استراتژيک نهاده هاي کشاورزي و دامي در شهرستان طبس ايجاد مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان طبس؛ پيرو پيشنهاد جهاد کشاورزي شهرستان و درخواست معاون استاندار و فرماندار ويژه در سفر اخير وزير جهاد کشاورزي به طبس و مکاتبات و پيگيري هاي صورت گرفته بارانداز و انبار ذخيره استراتژيک نهاده هاي کشاورزي و دامي در طبس ايجاد مي شود.
اين گزارش مي افزايد: در همين زمينه روز سه شنبه 27 آذر سرمايه گذار احداث بارانداز و انبار استراتژيک نهاده هاي کشاورزي و دامي شهرستان طبس با «سيد مهدي طلائي مقدم» معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ديدار و گزارشي از اقدامات صورت گرفته و عمليات اجرايي اين پروژه را ارائه کرد.
فرماندار ويژه طبس در اين ديدار با اشاره به زيرساخت هاي ريلي و هوايي شهرستان و همچنين قرار گرفتن طبس در پنج راه مواصلاتي مرکز و شرق کشور گفت: وسعت و پراکندگي استان و از طرفي بعد مساحت قابل ملاحظه تا مراکز استان هاي همجوار و وجود شبکه ريلي که مي تواند تاثير بسزايي در کاهش مشکلات حمل و نقل و هزينه هاي تبعي نهادها داشته باشد لزوم احداث انبار استراتژيک نهاده هاي کشاورزي و دامي و ايجاد باراندار کالاها را توجيه پذير مي کند.
وي افزود: احداث اين انبار استراتژيک در راستاي تحقق پدافند غيرعامل، استفاده از ظرفيت ريلي در کنار شبکه جاده اي و همچنين ذخيره مناسب نهاده هاي مورد نياز استان در شهرستان طبس صورت مي گيرد و مي تواند نهاده هاي موردنياز استان و شهرهاي مجاور را براي واحدهاي توليدي دام و طيور تامين کند.
طلائي مقدم اظهار داشت: آمادگي هرگونه همکاري و حمايت از سرمايه گذار اين طرح در واگذاري زمين، زيرساخت ها و ماشين آلات را داريم.
مرکز شهرستان طبس در 270 کيلومتري بيرجند است.
3028
انتهاي پيام /*